Eudicella gralli hubini van René

Hier kun je je eigen kweek bespreken of informatie rondom kweken vragen
Plaats reactie
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Eudicella gralli hubini van René

Bericht door René Verheij »

Vandaag vanuit een dagje veluwezoom naar Capsicum gereden voor larven helaas na 3kwartier file achter de rug .
Maar zeker fijn om er een gezicht bij te zien en en ff te kletsen daarb uiteraard de mooie soorten bezichtigen :D

Was weer een energieke dag .
Thuis alles in substraat gelegd en de foto's volgen nog.
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Inmiddels de 1e pop gespot en gelijk maar een terrarium klaar gemaakt .
Bijlagen
20251110_211330.jpg
20251110_211330.jpg (68.49 KiB) 267 keer bekeken
Capsicum
Moderator

Bericht door Capsicum »

Gaaf dat je poppen hebt! Gralli verassen mij soms nog steeds met hoe snel ze eigenlijk gaan. Op naar een leuke kweekgroep.
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Capsicum schreef: ma 17 nov 2025, 19:57 Gaaf dat je poppen hebt! Gralli verassen mij soms nog steeds met hoe snel ze eigenlijk gaan. Op naar een leuke kweekgroep.
Jaaa dat hoop ik zeker .
Het is nu afwachten en over een week ongeveer larven van poppen scheiden voor ongewenste verstoringen
Capsicum
Moderator

Bericht door Capsicum »

René Verheij schreef: wo 19 nov 2025, 21:14
Capsicum schreef: ma 17 nov 2025, 19:57 Gaaf dat je poppen hebt! Gralli verassen mij soms nog steeds met hoe snel ze eigenlijk gaan. Op naar een leuke kweekgroep.
Jaaa dat hoop ik zeker .
Het is nu afwachten en over een week ongeveer larven van poppen scheiden voor ongewenste verstoringen
Gralli maken vaak hun cocons tegen de zijkant of onderkant van de bak. Ik laat ze altijd lekker zitten. Ze maken hun cocons vaak allemaal binnen een kort tijdsbestek en het is mij nooit opgevallen dat actieve larven de cocons verstoren. Ben benieuwd hoe dat bij jou gaat.
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Capsicum schreef: ma 08 dec 2025, 16:01
René Verheij schreef: wo 19 nov 2025, 21:14
Jaaa dat hoop ik zeker .
Gralli maken vaak hun cocons tegen de zijkant of onderkant van de bak. Ik laat ze altijd lekker zitten. Ze maken hun cocons vaak allemaal binnen een kort tijdsbestek en het is mij nooit opgevallen dat actieve larven de cocons verstoren. Ben benieuwd hoe dat bij jou gaat.
Ze verpoppen inderdaad veelal tegelijk en tegen de wanden aan .vorige week al de laatse larven apart in een bak gedaan en 5 losse poppen gevonden. Het zal niet lang meer duren voordat de 1e imago's er zullen zijn.
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Ik heb 4,5 liter bakken van de action en heb bij eudicella schultzeorum gemerkt dat bij 10 larven indien ze niet tegelijkertijd verpoppen en het voedsel ook bijna op is dat wel voor verstoring zorgt.

Het optische probleem is dan vaak dat je nog substraat ziet liggen bovenop maar daaronder is alles al opgegeten en poep als het ware .

Dus ik ga voortaan voor 5 larven per 4,5 liter bij eudicella's. Ben bij eudicella trilineata interruptefasciata nu ook aan het experimenteren op grotere bakken 19L per 30st
Maar hou er zeker 5 per 4,5L apart want wil eigenlijk niks verliezen van ook deze mooie soort.
Plaats reactie