Phalacrognathus muelleri
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Eerste vrouw ghost eye is uitgekomen.
- Bijlagen
-
- 17603846056606148144011305107757.jpg (166.85 KiB) 230 keer bekeken
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Inmiddels 3 mannelijke larven overgezet op nieuwe kinshi(2x regenboog en 1x ghost eye). 1L pot is dus net niet voldoende merk ik steeds voor de mannen.
1 ghost eye is al 2 weken in pop maar ik kan niet goed zien of het een man of vrouw is .
Ik vermoed een vrouw vanwege het formaat.
Ik wacht nog even mocht het toch een kleinere man zijn voor de toch al grote uitgekomen vrouw.
En ze leven behoorlijk lang merk ik .
Vrouwtjes komen in de namiddag/avond vaak ook ff snacken zodoende weet ik dat ze nog leven en er gepaard is.
Extra optie voor de ghost eye vrouwen zou de laatste uitgekomen grote man zijn .
Maar het word wel een mengelmoes dan en geen specifieke kleurlijn.
1 ghost eye is al 2 weken in pop maar ik kan niet goed zien of het een man of vrouw is .
Ik vermoed een vrouw vanwege het formaat.
Ik wacht nog even mocht het toch een kleinere man zijn voor de toch al grote uitgekomen vrouw.
En ze leven behoorlijk lang merk ik .
Vrouwtjes komen in de namiddag/avond vaak ook ff snacken zodoende weet ik dat ze nog leven en er gepaard is.
Extra optie voor de ghost eye vrouwen zou de laatste uitgekomen grote man zijn .
Maar het word wel een mengelmoes dan en geen specifieke kleurlijn.
Imago’s worden gemakkelijk een jaar oud.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Dat is wel gunstig .
Duimen maar dan
Duimen maar dan
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Ik was het ff zat bij de 1e broedbox .
Kon niets vinden behalve de man bovenop.
Dus met een hakbijl het hout gesplits en gelukkig de toch al behoorlijk grote larve gemist
In iedergeval resultaat gezien en alles weer teruggeplaatst.
Kon niets vinden behalve de man bovenop.
Dus met een hakbijl het hout gesplits en gelukkig de toch al behoorlijk grote larve gemist
In iedergeval resultaat gezien en alles weer teruggeplaatst.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Er gebeurt best wel veel, al een L1 larfje gevonden in een broedbak dus dat is positief.
En eindelijk een regenboog man in pop gaande.
Maar nu had ik al 3 behoorlijk grote larven die hun kinshi helemaal op hadden en ze geswitcht op een ander soort kinshi omdat ik niks anders voor handen had ze hebben er wel van gegeten maar gaan ze er bovenop liggen ?!
Nou ben ik bang dat het misschien een verkeerde keuze is geweest en zit eraan te denken om een pot met flakesoil eraan vast te tapen zodat ze kunnen kiezen.
Ook gedacht aan zuurstoftekort misschien aangezien ze gaten in de deksels knagen.
Of misschien weer ze dieper in de kinshipot stoppen?
En eindelijk een regenboog man in pop gaande.
Maar nu had ik al 3 behoorlijk grote larven die hun kinshi helemaal op hadden en ze geswitcht op een ander soort kinshi omdat ik niks anders voor handen had ze hebben er wel van gegeten maar gaan ze er bovenop liggen ?!
Nou ben ik bang dat het misschien een verkeerde keuze is geweest en zit eraan te denken om een pot met flakesoil eraan vast te tapen zodat ze kunnen kiezen.
Ook gedacht aan zuurstoftekort misschien aangezien ze gaten in de deksels knagen.
Of misschien weer ze dieper in de kinshipot stoppen?
- Bijlagen
-
- 20251118_094912.jpg (188.07 KiB) 48 keer bekeken
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Een keuze gemaakt bij diegene die het minste bewoog en bovenop lag (diegene op de vorige foto)
Flakesoil gezeefd en aangemaakt met kokend water.
Af laten koelen uiteraard en de larven in de zijkant met klein beetje kunshi erin gedaan.
Het begint er op te lijken dat deze gelijk overgaat tot actie .
En als ik het goed zie is hij of zij niet aan het eten maar duwt met der kop een uitsparing om te gaan verpoppen.
Even onder voorbehoud zou dit een hele gave ontdekking zijn en ga ik die ook toepassen op de andere twee die tevens een stuk groter zijn .
Flakesoil gezeefd en aangemaakt met kokend water.
Af laten koelen uiteraard en de larven in de zijkant met klein beetje kunshi erin gedaan.
Het begint er op te lijken dat deze gelijk overgaat tot actie .
En als ik het goed zie is hij of zij niet aan het eten maar duwt met der kop een uitsparing om te gaan verpoppen.
Even onder voorbehoud zou dit een hele gave ontdekking zijn en ga ik die ook toepassen op de andere twee die tevens een stuk groter zijn .
- Bijlagen
-
- 20251118_111924.jpg (148.64 KiB) 46 keer bekeken
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Nou ze kruipt nog steeds naar de oppervlakte
dus ik geef het op en ik begrijp niet wat er gebeurt hopelijk gaan de larven weer het substraat/kinshi in en een popkamer maken .