Eerste dynastes hercules lichyi kweek

Hier kun je je eigen kweek bespreken of informatie rondom kweken vragen
Plaats reactie
Elias
Imago

Eerste dynastes hercules lichyi kweek

Bericht door Elias »

Het plan om op vivarium niets te kopen (behalve als er megasoma elephas te koop was) is zoals verwacht niet geslaagd en ik heb nu 2 l3 koppeltjes van dynastes hercules lichyi. Ze zijn volgens mij redelijk begin l3 met gewichten tussen 23 en 32 gram. Ze zitten nu in een bak met voornamelijk without hout (zo fijn als mogelijk is met de hand verpulverd), wat zelfgemaakte flake soil en bladsubstraat van voornamelijk eik en beuk. Ik heb al hun originele substraat aan 1 kant onderin de bak gedaan en ze daar in gezet zodat ze hopelijk niet al te veel problemen hebben met het overgaan naar een ander substraat. (Was niet echt gepland aangezien deze bak bedoeld was voor potentiële megasoma larven maar ik denk/hoop dat het zelfgemaakte flake soil dat erdoor gedraait zit hier ook wat mee helpt.) Ik heb wel nog een vraag. Hoeveel tijd heb ik best tussen substraat verversingen? Want wat ik op het forum lees is het meestal 1 en een halve maand maar ze zitten met 4 in een 40 liter bak dus misschien dat ik beter wat langer wacht?
En ook nog eens bedankt aan René en Pim voor de babbel. Was tof om jullie eens in het echt te zien!
Bijlagen
20251109_164101.jpg
20251109_164101.jpg (160.02 KiB) 62 keer bekeken
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Bericht door René Verheij »

Zeker heel fijn om er een gezicht bij te zien en ff te kletsen.
Hartstikke gave soort ik heb sinds kort neptunus L1 en hoop dat andere antwoord hebben op je vraag waar ik zelf ook stiekem wel naar benieuwd ben.
Pim
Beheerder
Beheerder

Bericht door Pim »

Ik vond het ook leuk om jullie beiden eens in levende lijve te zien. Alleen maar digitaal is ook niks.

De vraag over substraat verversen is vrij algemeen. Alleen als het noodzakelijk is omdat er te weinig te eten is. Bij 4 larven in 40 liter denk ik dat je ze gerust een maand of drie, vier alleen kan laten. Mijn ervaring is ook dat ze beter groeien als je ze meer met rust laat. Hopelijk heb je hier iets aan.
Elias
Imago

Bericht door Elias »

Ok, bedankt!
Plaats reactie