Chlorocala africana africana
-
IetsMetKevers
- Ei
Ik had er pas geleden een waarbij er verschillende gaten in de cocon zaten, ik zag er nog wel een pop in zitten maar die zag er al wat droog uit. Dus ik nam aan dat die dood was en haalde hem uit de bak. Ik kwam de cocon gisteren opeens tegen en zag er wat groens in zitten en er stak een pootje uit
Zat de kever vast in een uitgedroogde cocon. Beestje helemaal van de wap zodra ik hem bevrijd had. Redelijk misvormd, maar zeer levendig is die het terrarium in gegaan.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Zodra poppen uit het substraat gaan droogt de buitenkant snel uit en word keihard .
Ik wacht inmiddels een paar weken en dan maak ik een klein kijkgaatje dan zie je snel genoeg wanneer ze imago's worden.
Diegene in het aardvochtige substraat komen vanzelf uit en vaak tegelijk alsof ze het gezamenlijk timen.
Ik wacht inmiddels een paar weken en dan maak ik een klein kijkgaatje dan zie je snel genoeg wanneer ze imago's worden.
Diegene in het aardvochtige substraat komen vanzelf uit en vaak tegelijk alsof ze het gezamenlijk timen.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Hier is het verschil in gloed goed te zien .
- Bijlagen
-
- 20251018_114819.jpg (196.88 KiB) 155 keer bekeken
-
- 20251018_114750.jpg (91.82 KiB) 155 keer bekeken
Ook van deze soort heb ik een kweekgroep, begonnen met 2x 20 larven van 2 verschillende aanbieders en inmiddels zo'n 200 larven dus dat gaat de goede kant op.
Pachnoda Fissipunctum, Chlorocala Africana, Chlorocala Oertzeni, Chlorocala africana camerunica.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
200 larven is niet mis !
Zo'n grote groep heb ik niet eens hier.
Wel ook uit 2 verschillende groepen binnenkort en de kleur varianten verschillen.
Ik ben gestart met een groep groen en geel iserend en heb er 4 stuks bij groen en zwart iserend .de kleur rood komt ook voor onder in bepaald lichtval .
Zo'n grote groep heb ik niet eens hier.
Wel ook uit 2 verschillende groepen binnenkort en de kleur varianten verschillen.
Ik ben gestart met een groep groen en geel iserend en heb er 4 stuks bij groen en zwart iserend .de kleur rood komt ook voor onder in bepaald lichtval .