Prosopocoilus giraffa keisukei

Hier kun je je eigen kweek bespreken of informatie rondom kweken vragen
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Bericht door René Verheij »

Elias schreef: ma 29 sep 2025, 21:07 Het vrouwtje heeft helaas de geest gegeven :( dus er zullen helaas geen larfjes meer bijkomen aangezien ik ze ook niet meer heb zien graven. Sinds ze in de nieuwe kweekbox zat heeft ze heel de tijd boven in de bak gezeten. Dus ja, 8 larfjes, 3 eitjes die zeker goed zijn en nog een heleboel waar ik eigenlijk niet echt iets van verwacht. Ze heeft wel niet echt lang geleefd denk ik toch? Ik dacht dat ze 8 tot 12 maanden oud konden worden en ik denk dat ze misschien maar 4 of 5 maanden oud was. Ach ja, ze heeft haar best gedaan. To h wel jammer.
Je weet wel of niet hoelang ze bij de vorige eigenaar zaten? Ik las ergens dat 7 maanden vrij normaal is en dorcus titanus wat langer .
Bij mij was ook 1 vrouw snel weg en of de man dat gedaan heeft? Geen flauw idee.
Ik hoop dat me 2e vrouw meer zin erin heeft .
Maar 2 larven gevonden en twijfel zelfs of het geen andere soort dus tijdelijk ff ??? Erachter.
De oude broedbakken met houtblokken bewaard Hopelijk komt er nog wat uit.

Hopelijk snel je eitjes uit en ze lkkr zien groeien .
Elias
Imago

Bericht door Elias »

Volgens mij was ze nog niet actief toen ik ze pas had. Maar daar ben ik eigenlijk niet zeker van. Ik ben net eens terug gegaan in mijn berichten met de verkopen en hij zij alleen dat ze nog niet allebij actief waren. Dus daarmee kan hij ook bedoeld hebben dat het vrouwtje wel al actief was en het mannetje niet.
Plaats reactie