Het grote kleine vragen topic

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Capsicum
Moderator
Berichten: 329
Lid geworden op: za 02 jan 2021, 15:07

Bericht door Capsicum »

Na het eerste fiasco met mijn Mecynorrhina polyphemus confluens larven (mysterieuze sterfte) zijn er een tiental nieuwe larven naar me op weg. Deze keer L2 (ook van een andere kweker). Ik wil ze graag apart gaan opkweken, om ze mooi in de gaten te kunnen houden. Ik dacht zelf aan 2 liter bakjes; ik vroeg me af of dit genoeg ruimte is om ze tot het einde in op te kweken?
Helico
Chrysina gloriosa
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 jan 2021, 20:49

Bericht door Helico »

Ik denk het wel, heb zelf MTU larven L3 in 1,5 liter bakken zitten, 1 per bak. Zodat ze mekaar niet verstoren.
En lekker rustig hun gang kunnen gaan... Wel in de gaten houden of ze nog voldoende voedsel hebben.
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Capsicum schreef: do 26 aug 2021, 21:43 ik vroeg me af of dit genoeg ruimte is om ze tot het einde in op te kweken?
Ja hoor, dat kan prima ☺️👍
🪲 Beetlegems 🪲
Capsicum
Moderator
Berichten: 329
Lid geworden op: za 02 jan 2021, 15:07

Bericht door Capsicum »

Top, de bakken zijn besteld!
Helico
Chrysina gloriosa
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 jan 2021, 20:49

Bericht door Helico »

Nog een vraagje, waar koop je deze 2 liter bakken...
En hoe duur zijn deze?
Capsicum
Moderator
Berichten: 329
Lid geworden op: za 02 jan 2021, 15:07

Bericht door Capsicum »

Ik heb ze bij de Xenos besteld. Clipbox 2 liter - 2,19 per stuk.
Helico
Chrysina gloriosa
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 jan 2021, 20:49

Bericht door Helico »

Ok, bedankt!
Capsicum
Moderator
Berichten: 329
Lid geworden op: za 02 jan 2021, 15:07

Bericht door Capsicum »

Ik wil een eigen projectje voor het maken van flakesoil opzetten. Ik was benieuwd waar jullie het zaagmeel vandaan halen? Ik heb contact gehad met 2 zagerijen hier in de buurt, maar die hadden geen interesse om mij te helpen
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Dat is inderdaad geen gemakkelijke opdracht, heb ik gemerkt. Op slechts 5 km van mijn huis is er een grote zagerij. Toen ik dat uitgevonden had dacht ik de jackpot gekregen te hebben. Helaas, ze wilden niet meewerken omdat het teveel moeite was. In de buurt zitten wel zagerijen, maar nooit geluk gehad. Nu moet ik het ver weg halen.
Btw, je kan ook eikenpellets gebruiken.
Zoek maar op eiken pelletkorrels.
Helico
Chrysina gloriosa
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 jan 2021, 20:49

Bericht door Helico »

Ik zelf heb zaagmeel gekocht bij een paddestoelen kweker, die verkocht beukenzaagmeel 5 kg prijs weet ik niet meer.
En heb ergens anders (bol.com) eikenpellets 10 kg. gekocht (€10,-) deze geweekt en gezeefd en met gist etc. behandeld. Ze eten het nu.
Plaats reactie