Voorstellen

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
em1979
Ei
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 24 nov 2023, 10:37

Voorstellen

Bericht door em1979 »

Hoi allen,

Ik ben nieuw op het forum. Wij hebben onlangs op de Vivarium beurs onze eerste larven gekocht, eudicella hornimani en zijn erg benieuwd naar het moment dat ze uit komen. De larven zitten in een doos met beukenblad substraat en lijken het prima te doen. Wat poepen ze veel!
Tevens gelijk een vraag, maar deze zal ik nog in een ander onderwerp zetten!
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hallo em,

Welkom op het forum.
Leuk dat je bij ons op Vivarium langsgekomen bent en gelijk wat larven meegenomen hebt. Had je al eerder kevers of ben je zo geïnteresseerd geraakt dat je nu met kevers gaat beginnen?
Ik ben benieuwd naar jouw vraag, maar die zullen we elders op het forum wel gaan zien.
Veel plezier op het forum.

Pim
em1979
Ei
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 24 nov 2023, 10:37

Bericht door em1979 »

Hi Pim,

Nee, ik heb nog nooit eerder kevers gehad. Ik kweek landschildpadden en via een beurs zag ik de kevers en zo is de interesse gekomen ☺️
De larven net schoon substraat gegeven, ze groeien flink.
Wel heb ik nog heel veel vragen, dus ik hoop hier veel antwoorden te vinden, via Google lukt het nog niet echt ;)
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

em1979 schreef: zo 26 nov 2023, 23:39 via een beurs......
:D :D :D voor ons forum is dat DE beurs. :lol:
em1979
Ei
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 24 nov 2023, 10:37

Bericht door em1979 »

Haha DE beurs ;)
Vivarium dus! Staan jullie nooit in Houten?
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Nee. Wij zijn niet gericht op verkoop maar op educatie. De beurs in Houten is heel sterk gericht op verkoop en dus niet interessant voor ons. Bovendien kan de beurs in Houten niet tippen aan Vivarium qua uitstraling. Vivarium is gewoon een feestje om te staan.
julia van de ven
Imago
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 19:58

Bericht door julia van de ven »

Er staan overginds soms wel losse verkopers met larven/ kevers in houten maar niet zoveel als op het vivarium helaas...
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

@julia van de ven was je ook op Vivarium geweest?
ArthurV
L1
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 16 mar 2018, 22:18

Bericht door ArthurV »

@Julia van de Ven e.a.

Als Better Beetles staan wij minstens 3x per jaar met onze stand op de beurs in Houten en zijn we aanwezig op De Ongewerveldenbeurs in Harmelen. En ook dit jaar hebben weer Chlorocala's geleverd voor op het Insectenplein van Vivarium.

We nemen dan altijd een ruim assortiment aan larven, kevers, verschillende soorten substraat en andere benodigdheden mee. Vanzelfsprekend geven we informatie en tips over het houden van de verschillende soorten. Via Facebook Messenger of Insta kan er altijd direct contact met ons worden opgenomen voor vragen.
Omdat wij ook hobbyisten zijn is onze aanwezigheid is afhankelijk van onze voorbereidingstijd en beschikbaarheid aanbod. Aankomend weekend zullen we hierdoor helaas deze keer niet met de stand aanwezig kunnen zijn in Houten.
julia van de ven
Imago
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 19:58

Bericht door julia van de ven »

Ik ben zeker op het vivarium geweest. Het was weer een erg mooie insectenhoek dit jaar! In Houten ben ik zelf al een tijdje niet meer geweest maar goed om te horen dat de kevertjes ook daar vaak goed vertegenwoordigd worden.
Plaats reactie