Show ons je set-up

Hoe en wat omtrent de woonomgeving van je kevers
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

heel mooi met dat groen ! Is het echt ?, het ziet er in iedergeval wel echt uit...
Gebruikersavatar
Sam
Megasoma actaeon
Berichten: 426
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 20:23

Bericht door Sam »

het mooiste dat ik hier al heb gezien! :o
zeker dat holletje in dat stuk hout vind ik leuk.
Gebruikersavatar
Koen
Chalcosoma chiron
Berichten: 1200
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 08:08

Bericht door Koen »

inderdaad een hele mooie bak ;)
leovb
Ei
Berichten: 13
Lid geworden op: di 05 okt 2010, 09:01

Bericht door leovb »

Hallo mensen,

Een heel mooi topic die voor mij als beginnend liefhebber veel informatie biedt maar ook veel vragen oproept. Ik zou het waarderen als de foto's aangevuld worden met meer informatie over de bakken c.q. de omstandigheden die gecreëerd worden voor de kevers/larven, kortom hoe de levende have gehouden en onderhouden wordt. Los van de caresheets op dit forum vindt ik daar tot nu helaas erg weinig informatie over.

Vragen zijn b.v.:
- Hoe zit het met luchtverversing en ventilatie in de "dichte" plastic bakken? (Is er verschil in schimmelvorming)
- Op welke temperaturen houden jullie de kevers en larven? Sommige bakken zijn verlicht/(verwarmd?) andere niet...
- Welke soorten kevers (of andere ongewervelden) worden er allemaal zonder problemen bij elkaar gehouden? (Op een paar foto's zie ik meerdere soorten in 1 bak)
- Wat is allemaal standaard onderhoud voor elke bak? Ik voer de kevers ("alle" 5 die ik nu heb...) met vers fruit en krijg binnenkort jellies. Maar het gaat mij vooral over de hygiëne van de bakken. Hoe constateer ik of er verschoond moet worden en hoe doe ik dat zonder eieren of larven weg te gooien?
- Onder welke omstandigheden, terrarium met licht of dichte bak zonder verlichting) doen de kevers en larven het het best? (voortplanting en groei)

Ik ben benieuwd. Als mijn camera gearriveerd is zal ik ook wat foto's opsturen van mijn twee bakjes + info on hoe ik ze houdt.

Cheers, Leo
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ha Leo, bijna alle antwoorden op jouw vragen staan wel degelijk op het forum ! In de verschillende topics zoals huisvesting en kweken zul je de antwoorden vinden, alleen moet je er even wat moeite voor moeten doen en het eens doorlezen. Uiteraard kun je altijd een vraag stellen in het topic waar de vraag thuis hoort (vragen over de bak bij topic huisvesting, eten bij voeding, larven bij kweken enz). Ik ben erg benieuwd naar jouw kevers (foto's)!
leovb
Ei
Berichten: 13
Lid geworden op: di 05 okt 2010, 09:01

Bericht door leovb »

Hi Hans,

Ik zal verder zoeken op het forum en daarbuiten.

Los van mijn vragen blijft het zo dat meerdere kweekverslagen van meerdere kwekers een breder beeld geven van verschillende wijzen hoe soorten te houden en te kweken. Bijna iedereen doet wel "iets" uit een "recept" anders vandaar mijn vraag/oproep uitgebreidere tekst bij de boeiende foto's te vermelden. Simpel voorbeeld; uit de foto's kan ik niet opmaken hoe groot bakken zijn (afgezien van een aanduiding van inhoud). , welke temperatuur de dieren gehouden worden etc...

Cheers, Leo
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Aha op die fiets ! ;)
Gebruikersavatar
Sam
Megasoma actaeon
Berichten: 426
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 20:23

Bericht door Sam »

Hansje Pansje schreef:Aha op die fiets ! ;)
Huh? Wat bedoel je daarmee?
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Aha op die manier ! ;)
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Zo zie je maar: de subtiele verschillen tussen Nederlands en Vlaams ;)
Plaats reactie