Wie ben ik :)

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Skrum
Ei
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 05 sep 2011, 13:33

Wie ben ik :)

Bericht door Skrum »

Hey,

Bij deze kom ik me even voorstellen. Ik ga het echte leven door als Gilles en studeer Biologie aan de UGent (nu volop bezig met de laatste herexamens :p ). Ik ben sinds kort begonnen met de terrarium hobby (heb sinds mei mij eerste kameleon een Furcifer pardalis 'Nosy Be' en sinds Juli heb ik er een Trioceros jacksonii xant erbij ). Daar ik sinds ik mijn kameleon heb steeds voederdieren in huis heb wou mijn kleine broer (5jaar) graag sprinkhanen hebben. Na wat overleg met de ouders waren we het er over eens dat het wandelende takken zouden worden.
In mijn zoektocht naar wandelende takken ben ik bij Phasmwave terecht gekomen en zo dan uiteindelijk in de insecten wereld beland :D
Momenteel heb ik psg 260 zitten (mijn broertje zijn takken dus), psg 18 is op weg. Buiten mijn voederdieren heb ik nog Stilpnochlora couloniana (bladsprinkhaan) zitten in de hoop om samen met Phasmwave een kweek op te kunnen starten en heb ik nog cocons hangen van Attacas atlas en Rothschildia lebeau inca (en ben op dit moment Actais selene aan het opkweken).
Nu, hoe ik bij kevers ben beland... In mijn zoektocht naar wat andere voederdieren voor mijn kameleon kwam ik op Dola's uit, dikke witte kever larven. Mijn kameleon zag deze echter niet zitten dus ik zat daar met mijn larven, maar het duurde niet lang voor deze allen een cocon begonnen te maken, en nu zit ik met 8 kevers :D

Dit gebeuren en het uitstapje aan Phasmwave zijn opstelling heeft me overtuigd om me wat dieper te verdiepen in het 'keverwereldje' :D Op dit eigenste moment zijn er 10 Mecynorrhina polyphemus confluens larven op weg en ik hoop op termijn ook de grotere neushoornkevers in huis te kunnen halen :)

Voila, dat was het zo wel denk ik :)
Veel lees plezier :)
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Hallo Gilles en een heel hartelijk welkom op het forum ! Zo te zien heb je al aardig wat aan dierenspul in huis !
Gebruikersavatar
Mike
Brachinus crepitans
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 16:34

Bericht door Mike »

Welkom :mrgreen:
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Ha Phasmwave is onderhand berucht aan het worden. Opeens vliegt je huis vol met gigantische nachtvlinders of kruipt er iets over de grond. Interessant om te zien hoe besmettelijk het insectenvirus is! :P
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Gebruikersavatar
Koen
Chalcosoma chiron
Berichten: 1200
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 08:08

Bericht door Koen »

welkom
jeroen
Dynastes neptunes
Berichten: 309
Lid geworden op: zo 05 jun 2011, 19:09

Bericht door jeroen »

welkom Gilles
phasmwave
Eupatoris grallicornis
Berichten: 347
Lid geworden op: do 12 aug 2010, 17:30

Bericht door phasmwave »

Peter schreef:Ha Phasmwave is onderhand berucht aan het worden. Opeens vliegt je huis vol met gigantische nachtvlinders of kruipt er iets over de grond. Interessant om te zien hoe besmettelijk het insectenvirus is! :P
Haha, ik verplicht niemand iets in huis te halen he Peter ;) Ook gezien dat het vlinderbestand bij Annette uitgebreid is, ik voorspel weer enkele slapeloze nachten :lol:
Gebruikersavatar
tkpatric
L2
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 11 nov 2009, 10:29

Bericht door tkpatric »

welkom Gilles, woon je omgeving Gent? Ik ben van Deinze, en kever liefhebbers zijn dun gezaaid in deze streek. ;)
Beauty lies in the eye of the beholder
Gebruikersavatar
romano
Dynastes satanas
Berichten: 449
Lid geworden op: di 15 dec 2009, 21:22

Bericht door romano »

hoi welkom
0.0.4 dynastes satanas
0.0.2 dynastes hercules morishimai
phasmwave
Eupatoris grallicornis
Berichten: 347
Lid geworden op: do 12 aug 2010, 17:30

Bericht door phasmwave »

tkpatric schreef:welkom Gilles, woon je omgeving Gent? Ik ben van Deinze, en kever liefhebbers zijn dun gezaaid in deze streek. ;)
Jup, zowel Gilles als ik wonen in Gent. Trouwens ook nog enkele jaren in Deinze gewoond (Wontergem).

Grtz
Plaats reactie