Xylotrupes gideon

Stel je kevers voor, plaats foto's van je terraria en meer van dat soort zaken
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Bericht door René Verheij »

Ja bij mij ook dus waarschijnlijk moet het hoger om ze uit te laten komen. Ik vond 3xL1 op het laatst maar haalde het ook niet . Ik moet ze nog checken maar ik weet genoeg. Ik ga ze op minimaal 22gr houden voortaan .
Elias
Dicronorhina derbyana

Bericht door Elias »

Heb gisteren nog een gesprek gehad met een Poolse kweker op instagram nadat ik had gereageerd op een foto van zijn xylotrupes beckeri poppen en ik denk dat ik misschien naar deze soort overstap. Iets kortere cyclus dus makkelijker om de timing goed te krijgen en hun temperatuur kan wat lager dan xylotrupes gideon van wat ik kan zien (bij coleoptera xxl staat 18 - 22 graden). En hij heeft momenteel een pop van 8,5 cm dus dat xylotrupes beckeri hooguit 6 cm word klopt dan ook niet helemaal blijkbaar. Hij kan me misschien een paartje opsturen maar ik wacht zowiezo tot het wat warmer is en ik moet er nog wat over denken want het plan was om wat meer te sparen en wat minder uit te geven :lol: maar ik ga het zeker overwegen.
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Bericht door René Verheij »

De mijne net gecheckt 2 hele grote larven en 3 L2 tjes kan niet zien of er nog iets in de stammen zit.

Maarja ik ga het wel meemaken.

Ga op zolder een kamer maken gewoon constant 22gr en hopelijk word het niet te warm in de zomer. Dus word koeling weer een uitdaging 🙄
Plaats reactie