3 tot 4 maanden?! Neejoh. Ik zal eens terug gaan zoeken maar volgens mij leven ze veel langer hoor.Elias schreef: vr 01 mei 2026, 21:52 Denk dat dat wat lang is. Lamprima adolphinae en phalacrognates zijn inderdaad erg vergelijkbaar maar phalacrognates leeft wel veel langer dus daar is het logisch dat de inactieve periode langer is. Lamprimas leven slechts 3 tot 4 maanden dus ik was eigenlijk eerder aan het denken dat het bij deze misschien korter is dan een maand en dat ze dus misschien vroeger eten nodig heeft. Maar goed, ik zal het uiteindelijk ook wel merken aan het gedrag van de kever dus het wordt vanzelf wel duidelijk.
Lamprima adolphinae
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
De meeste bronnen die ik vind zeggen drie tot vier maanden maar sommige gaan tot 8. Maar rond de vier zal wel kloppen aangezien de ouders van mijn larfjes ongeveer zo lang geleefd hebben. Denk dat mannetjes doorgaans wat langer meegaan dan vrouwtjes.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Ja ik zat het even na te checken en bij mij was het precies andersom. De vrouwen leefde iets langer ongeveer 6maanden kan je wel aanhouden denk ik.Elias schreef: vr 01 mei 2026, 23:13 De meeste bronnen die ik vind zeggen drie tot vier maanden maar sommige gaan tot 8. Maar rond de vier zal wel kloppen aangezien de ouders van mijn larfjes ongeveer zo lang geleefd hebben. Denk dat mannetjes doorgaans wat langer meegaan dan vrouwtjes.
Vrouwtje nr 2. Echt een prachtig exemplaar.
- Bijlagen
-
- 20260502_181653.jpg (45.79 KiB) 37 keer bekeken
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Zei het toch! Proficiat!