Goliathus goliatus van René
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
100 kilo leemzand gehaald dus kan voorlopig vooruit ook met andere soorten 
- Bijlagen
-
- 20260429_194749.jpg (170.9 KiB) 102 keer bekeken
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Alle L1/L2 larven weer gevoerd . Het maden experiment moet even over aangezien ze door de luchtgaten ontsnapte, die zijn nu met luchtdoorlatend tape afgeplakt .
Maar ik kon geen enkele made meer terug vinden dus het vermoeden dat ze opgegeten worden is groot.
Maar ik kon geen enkele made meer terug vinden dus het vermoeden dat ze opgegeten worden is groot.
- Bijlagen
-
- 20260430_181746.jpg (187.94 KiB) 84 keer bekeken
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
50x 10L transparante emmers maar aangeschaft geen betere raad dan voorraad
Word wel erg druk zodadelijk naarmate ze door blijven groeien en het voer dan steeds onderin doen word een steeds groter karwei .
Ik kwam vandaag trouwens een plaatje tegen van een vrouwelijke imago die een larve zou opeten! Ik ben benieuwd of het echt waar is en of het eiwitpoeder daarin ook iets betekent door de vele eierleg .
Bij mij krijgt ze namelijk niet de gelegenheid mocht het waar zijn.
Word wel erg druk zodadelijk naarmate ze door blijven groeien en het voer dan steeds onderin doen word een steeds groter karwei .
Ik kwam vandaag trouwens een plaatje tegen van een vrouwelijke imago die een larve zou opeten! Ik ben benieuwd of het echt waar is en of het eiwitpoeder daarin ook iets betekent door de vele eierleg .
Ik snap even niet wat je hier bedoelt.René Verheij schreef: do 30 apr 2026, 23:28Ik ben benieuwd of het echt waar is en of het eiwitpoeder daarin ook iets betekent door de vele eierleg .
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
De moeder krijgt bij mij niet de gelegenheid haar larven op te eten omdat ik de eitjes eruit haal.Pim schreef: vr 01 mei 2026, 09:25Ik snap even niet wat je hier bedoelt.René Verheij schreef: do 30 apr 2026, 23:28Ik ben benieuwd of het echt waar is en of het eiwitpoeder daarin ook iets betekent door de vele eierleg .
Schijnbaar word het wel waargenomen en aangezien ik al 155 eieren heb en jouw eiwitpoeder heb gestrooid over hun fruit probeer ik een link te vinden.
Ik heb één bericht ontvangen van imago's met eiwit jellys die 150 eieren leggen. Ik weet niet de uitkomst in larven helaas.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Veel maden waren overduidelijk opgegeten, alles weer gevoerd, L3 weer het eiwitrijke hondenvoer gegeven verkruimeld ditmaal.
Steeds meer L3 larven ook en 2x L1 verloren van de laatste uitgekomen eieren.
Steeds meer L3 larven ook en 2x L1 verloren van de laatste uitgekomen eieren.