Op zoek naar makkelijk te kweken kevers

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
schilthuizen
Ei
Berichten: 1
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 08:25

Op zoek naar makkelijk te kweken kevers

Bericht door schilthuizen »

Hallo allemaal,

Ik ben onderzoeker bij Naturalis. Voor een project van een student ben ik op zoek naar wat grote, makkelijk te kweken kevers. Ik heb vroeger Pachnoda marginata gekweekt, maar vroeg me af of er tegenwoordig nog andere soorten in omloop zijn. Wellicht ook niet-cetoniden?

Groeten,

Menno Schilthuizen
Gebruikersavatar
Koen
Chalcosoma chiron
Berichten: 1200
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 08:08

Bericht door Koen »

welkom. Eudicella soorten zijn redelijk makkelijk en zijn iets groter dan Pachnoda's. Dynastes soorten zijn groot, redelijk duur, en moeilijk te kweken.
Gebruikersavatar
Sam
Megasoma actaeon
Berichten: 426
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 20:23

Bericht door Sam »

Welkom, Xylotrupes is een makkelijk te kweken Dynastidae, heb ik gehoord. Natuurlijk is het best om eerst veel info te verzamelen.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Dag Menno en welkom ! Ik denk dat je het dan eens in de hoek van de Allomyrina dichotoma moet zoeken. Deze is groot, makkelijk te kweken en heeft een snelle cyclus.
Petra
Parend imago
Berichten: 769
Lid geworden op: di 03 mar 2009, 18:49

Bericht door Petra »

Hallo Menno,

welkom op het forum!
Je hebt toegang tot de rest van het forum,
veel plezier hier!
Je eigen gras is groener dan je denkt
bert68
L3
Berichten: 124
Lid geworden op: zo 28 nov 2010, 16:21

Bericht door bert68 »

hoi en welkom.

ik heb misschien wel wat voor je, heb namelijk enkele maanden geleden een partytje larven gekocht in kameroen, die deze week en weken uit hun cocoon zullen kruipen. de larven waren Goliathus sp. ,Chelorrhina sp. ,Eudicela sp. ,Stephanorrhina sp. ,mecynorrhina sp. ,Pachnoda sp.,prosopocoilus sp.,Mesotopus regius en Augosoma Centaurus.
waren een beetje veel larven, dus zullen eind van de week wel bij te koop komen te staan, dus hou het maar in de gaten, de prijs zal ook wel meevallen.
Plaats reactie