Dynastes hercules

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Plaats reactie
alfred
Ei
Berichten: 14
Lid geworden op: za 12 feb 2011, 17:52

Dynastes hercules

Bericht door alfred »

weet iemand waar ik Dynastes hercules kan kopen?

en kan iemand me er iets meer over vertellen?

Alvast dank voor de antwoorden!
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

alfred schreef:weet iemand waar ik Dynastes hercules kan kopen?

en kan iemand me er iets meer over vertellen?

Alvast dank voor de antwoorden!
Alfred,

Zoals je in jouw topic "Chalcosoma caucasus" ook al hebt kunnen lezen, lijkt het er op door deze vraag dat je niet echt het forum doorgespit hebt naar antwoorden op de vraag met welke soort je het gemakkelijkst kan beginnen. Het antwoord daarop staat in vele topics. Nu begin je over Dynastes hercules en dat is wederom geen beginnersoort. Nog eenmaal dus het advies "ga je alsjeblieft goed inlezen op het forum en stel dan de vragen die je nog hebt hier".
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Ik heb dit wat te laat gelezen.
Inderdaad alfred. Er staat genoeg informatie op het forum over Dynastes hercules spp. en ook over andere keversoorten. Er zijn goed gedetailleerde caresheets te vinden in de juiste rubriek. Die kan je gerust doornemen.
Voor wat betreft aankoop en verkoop kan je kijken bij te "ruil/te koop".
Petra
Parend imago
Berichten: 769
Lid geworden op: di 03 mar 2009, 18:49

Bericht door Petra »

Om even aan te sluiten op Pim,
ik spreek helaas uit ervaring bij mij zijn al enkele kweken naar zn galemiezen gegaan.
Een beginnerssoort is ten eerste relatief eenvoudig,
de kevertjes kweken vrij snel zodat de wachttijd van de fase's niet te groot zijn en de kans dat het misgaat is relatief kleiner.
De wat eenvoudigere soorten zijn echt net zo leuk, al dan niet leuker vanwege de snellere ontwikkeling.
Veel lezen, leren en vragen is vooral de conclusie in deze hobby,
het is ontzettend zuur als een kweek mislukt, temeer als je minder-ervaren bent in de hobby.
Ik kon een prachtig kweek-koppel kopen van de dynastes,
maar heb dit (tot mijn spijt) heel verstandig niet gedaan omdat het gewoon te moeilijk is ;)
Je eigen gras is groener dan je denkt
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Herculesondersoorten zijn nu niet zo moeilijk hoor..
Ok, ze behoeven grotere dimensies, maar indien je de caresheet volgt die ik heb gepost op het forum moet dit vrij goed lukken (dit is exact hoe ik het doe en ik verkrijg vrij mooie uitkomsten, al zeg ik het zelf :D ). Ik heb vorig jaar 2 L1 larfjes aan iemand verkocht die nog nooit kevers had gekweekt en hij heeft nu een erg knap vrouwtje uit; de andere larf (vermoedelijk een man) moet ieder moment gaan verpoppen.

Bepaalde herculesondersoorten zijn wel inderdaad ietwat moeilijker, maar dat is enkel omdat ze geografisch gezien in een andere omgeving (wat betreft temperatuur en vochtigheid).

Het is wel zo dat dit niet zonder slag of stoot gebeurt, en daarom is het steeds verstandig om te beginnen met een representatief aantal larven (8 is vrijwel een minimum) of een kweekkoppel. Hieruit leer je in ieder geval, en fouten gelden voor alle keversoorten.

In ieder geval, wat betreft neushoornkevers zijn Xylotrupes sp. of Allomyrrhina sp. betere beginnerssoorten omdat de dimensies juist kleiner zijn. Hier ben ik ook mee begonnen, maar al snel heb ik Dynastes hercules lichyi erbij gehaald. ;)
Plaats reactie