Chalcosoma caucasus topic

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Gebruikersavatar
Koen
Chalcosoma chiron
Berichten: 1200
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 08:08

Bericht door Koen »

ik vind ze wel een beetje duur. ik heb voor 25 euro een koppel gekocht man 7,5 cm, vrouw 6 cm. een nadeel is wel met imago's dat je niet weet hoe oud ze zijn. want als ze al oud zijn kunnen ze ineens de dag erna dood in het hok liggen. ik had de gok genomen en mijn vrouw leeft gelukkig nog steeds maar mijn man is al een paar weken dood.
alfred
Ei
Berichten: 14
Lid geworden op: za 12 feb 2011, 17:52

Bericht door alfred »

het mannetje is 10 cm dus volwassen of niet?
bert68
L3
Berichten: 124
Lid geworden op: zo 28 nov 2010, 16:21

Bericht door bert68 »

de prijs is veel te hoog, maar als jij dat wil betalen.
maar om te beginnen zou ik maar eens met iets simpelers beginnen.
alfred
Ei
Berichten: 14
Lid geworden op: za 12 feb 2011, 17:52

Bericht door alfred »

maar is 10 cm volwassen of niet? :!:
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Beste Alfred, misschien is het wat handiger om je eerst even wat in te lezen. Persoonlijk vind ik het nogal duur. Van wie/welke kweker heb je dit aanbod gehad ? Niet alle kwekers zijn eerlijk over de leeftijd van hun kevers, helaas.
Neem even de tijd om wat meer over dit soort en hun verzorging te weten te komen en je voor te bereiden op de komst van een bepaald soort. Grote kans als je eens op je gemak om je heen gaat kijken en bijv naar een beurs gaat dat je voor dat geld minstens 2 koppels kunt kopen, of bergen beginnersoort kevers ;)

Volwassen kevers, ook wel imago's genoemd groeien niet, even een kwestie van inlezen!
Gebruikersavatar
Sam
Megasoma actaeon
Berichten: 426
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 20:23

Bericht door Sam »

Ik twijfel eraan of jij eigenlijk wel iets kent van kevers in het algemeen, of van zoeken op het forum.

Die kever zal inderdaad wel al volwassen zijn
Gebruikersavatar
Koen
Chalcosoma chiron
Berichten: 1200
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 08:08

Bericht door Koen »

Hansje Pansje schreef:Beste Alfred, misschien is het wat handiger om je eerst even wat in te lezen. Persoonlijk vind ik het nogal duur. Van wie/welke kweker heb je dit aanbod gehad ? Niet alle kwekers zijn eerlijk over de leeftijd van hun kevers, helaas.
Neem even de tijd om wat meer over dit soort en hun verzorging te weten te komen en je voor te bereiden op de komst van een bepaald soort. Grote kans al je eens op je gemak om je heen gaat kijken en bijv naar een beurs ga dat je voor dat geld min 2 koppels kunt kopen, of bergen beginners soort kevers ;)

Volwassen kevers, ook wel imago's genoemd groeien niet, even een kwestie van inlezen !
Sam schreef:Ik twijfel eraan of jij eigenlijk wel iets kent van kevers in het algemeen, of van zoeken op het forum.

Die kever zal inderdaad wel al volwassen zijn
hier ben ik het helemaal mee eens hansje pansje en sam
bert68
L3
Berichten: 124
Lid geworden op: zo 28 nov 2010, 16:21

Bericht door bert68 »

ik zou zeggen kom eens een kop koffie drinken, kun je zien waar je over praat.
want ik denk aan je vragen dat je van het hele kevergebeuren niks af weet.
als je als een kip zonder kop ergens aan begint, kost het je veel geld en veel tegenslag.
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3117
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Nou Alfred, dat is nog eens een uitnodiging waar je geen "nee" op kunt zeggen!
bert68
L3
Berichten: 124
Lid geworden op: zo 28 nov 2010, 16:21

Bericht door bert68 »

nou pim

iedereen is welkom :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Plaats reactie