hoi annie hier

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Ladybug59
Ei
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 09:17

hoi annie hier

Bericht door Ladybug59 »

hallo allemaal.

ik heb al enkele jaren kevers die ik met succes kweek, voornamelijk goliat en hercules soorten.
ben al aardig op leeftijd en een computer en internet ben ik niet zo n held in, maar nu de kids uit huis zijn.
zijn we toch aan het proberen geslagen en jullie gevonden.
er zijn toch meer gelijk gestemde zielen die kevertjes houden dan ik dacht.
met de ontdekking van internet gaat er een nieuwe wereld voor mij open.

vriendelijke groetjes
Annie
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ha Annie wat leuk dat je ons gevonden hebt ! Zo... dat zijn nou niet bepaald de meest makkelijke soorten die je kweekt, petje af ! Stiekem ben ik best wel een beetje nieuwsgierig hoe een dame op leeftijd aan de keverhobby geraakt... en natuurlijk ook naar foto's van de beestjes !
Ha ha mocht je ooit wat in de verkoop doen dan hou ik me aanbevolen ! Maar dat zal voor de meeste mensen op dit forum wel gelden :-)
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Welkom Annie! Ik heb je toegang gegeven tot de rest van het forum, veel plezier. Als je ergens niet uit komt laat het maar weten.
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Petra
Parend imago
Berichten: 769
Lid geworden op: di 03 mar 2009, 18:49

Bericht door Petra »

Welkom op het forum Annie!
Wat leuk dat je ons gevonden hebt!
Sluit me inhoudelijk volledig bij Peter en Hansje Pansje aan 8-)
Je eigen gras is groener dan je denkt
Gebruikersavatar
Koen
Chalcosoma chiron
Berichten: 1200
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 08:08

Bericht door Koen »

welkom ;)
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Beste Annie, welkom hier!

Het zijn inderdaad erg merkwaardige soorten dat je in kweek hebt gehad. Heb je nog foto's van jouw resultaten?
Ik ben alvast geïnteresseerd!

Mvg,
Tom
Ladybug59
Ei
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 09:17

Bericht door Ladybug59 »

beste bahamut waar haalt u uit mijn verhaal had, ik heb ze nog steeds, ik had al kevers voordat u geboren was.

nu meneer hansje pansje, ons keververhaal is zo´n 35 jaar geleden begonnen, toen er een dikke meikever in africa op onze hotelkamer rond bromde.
aangezien mijn man al van kinds af aan vlinders verzamelde (opgezet), werd de dikke kever in een potje gestopt.
na thuiskomst en veel speurwerk ( internet was toen nog niet), bleek het een goliat kever te zijn.
aangezien mijn man veel in het buitenland vertoefde voor zijn werk, werd er besloten om een serre te zetten om vlinders in te gaan houden.
de serre werd al spoedig groter en stilletjes werd de serre een kleine jungel, met niet meer alleen vlinders, maar duizendpoten, wandelende bladeren en takken, bidsprinkanen, pissebedden, kevers enz...
nog wat later werden er vitrenes gemaakt om wat apart te zetten en zo is het verhaal zo een beetje begonnen.
nu alles wat hier zoal in en rond het huis rondhuppelt is door mijn man en mij uit diverse jungle´s meegenomen( voornamelijk door mijn man)
vroeger was er geen controle op met wat je mee naar huis nam.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Wat leuk ! Het is waarschijnlijk ook een hele fijne herinnering aan vroeger zo met de beesten :D Lijkt me best een hele klus om de verzoging e.d. uit te vinden zonder het gemak van het internet !

P.s. ik (hansje pansje) ben ook een vrouw :lol:
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Hmm ok. Toch ben ik erg benieuwd naar jouw kweekresultaten Annie.
Hou ons hiervan zeker op de hoogte aub. ;)
Ladybug59
Ei
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 09:17

Bericht door Ladybug59 »

geachte meneer bahamut.
ik weet niet wat jullie allemaal bedoelen met kweekresultaten, bovendien lees ik hier vanalles waar ik van denk, wat is me dat hier allemaal. ik doe niks meer als waar we meer als 20 jaar mee begonnen zijn. dat is een keer per jaar doe ik nieuw hout en hout/bladcompost in de vitrinekast en er vliegen en kruipen het hele jaar kevertjes in rond. van de wormpjes zet ik er van verschillende maten een 75 van terug, van de popjes zet ik er 25 van terug en de rest neemt een italjaansehandelaar mee. die komt al 20 jaar bij ons 4 keer per jaar als er vogelbeurs in zwolle is. hij neemt dan alles wat teveel aan beestenspul is mee. foto´s heb ik genoeg, maar hoe krijg ik een foto op de computer. ik weet dat ik die dan eerst moet skanen of zoiets, maar dat heb ik niet, zal dat wel eens aan mijn kleinzoon vragen. ik zal ook wel eens op het naamplaatjes kijken wat er op de vitrines geplakt zit en overschrijven. dan weten jullie wel welke het allemaal zijn. ik heb 20 grote vitrines en boven op de hobbykamer van mijn man stonden er nog zo´n 100, maar die heb ik losgelaten in de serre. dat was me teveel werk om dat bij te houden, had daar al een hekel aan toen mijn man nog leefde en op zakenreis was. da was me nog eens een werk al dat fruit snijden, die voerbakjes afwassen. is nu veel makelijker 10 grote schalen met fruit en 5 schalen met honing/stroop water en 5 drinkflessen met nectaar in de serre en klaar.
Plaats reactie