Recentste kweekresultaten

Stel je kevers voor, plaats foto's van je terraria en meer van dat soort zaken
Plaats reactie
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Recentste kweekresultaten

Bericht door Bahamut »

Hier enkele foto's van mijn laatste kweek.

1. Dynastes hercules septentrionalis, 130 mm:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens een hybride hercules ondersoort (lichyi X septentrionalis), 126 mm:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vrouwtjes van iedere ondersoort zijn nu volop aan het leggen.

Nog drie kleinere poppen, vlnr. D.h.septentrionalis, D.h.hybrid en een D.h.occidentalis:

Afbeelding

Mvg ;)
Tom
Gebruikersavatar
wera89
L2
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:44

Bericht door wera89 »

Tom!! wat een schitterende dieren/foto's!!! :shock: :shock: :shock:
Smaragdesthes africana africana
PSG 18, 270
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Bedankt Wera :oops: ;)
Petra
Parend imago
Berichten: 769
Lid geworden op: di 03 mar 2009, 18:49

Bericht door Petra »

Echt prachtig!!!!
Kijk mn ogen uit :D
Je eigen gras is groener dan je denkt
Martijn
L2
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:04

Bericht door Martijn »

Hey Tom!

Prachtige foto`s ;)
Zou je ook eens een paar foto`s kunnen maken/posten van je terraria? :roll:

Mvg Martijn!! :D
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Hey Martijn,

Voor mijn kevers heb ik niet bepaald echte terraria maar telkens kweekbakken met heel wat substraat in en wat stronken waarop ze kunnen kruipen. Ik laat ze hierin hun ding doen (mannen hou ik altijd apart).
Dit is reeds een oudere foto van mijn bakken; er zijn er nu aanzienlijk bijgekomen (heb zowat mijn vroegere slaapkamer omgebouwd tot de hobbykamer).

Foto's van binnenin de kweekbakken zal ik later posten (deze heb ik momenteel niet).

Mvg,
Tom

Afbeelding
Petra
Parend imago
Berichten: 769
Lid geworden op: di 03 mar 2009, 18:49

Bericht door Petra »

:lol: :lol:
ikea verdient zo wel aan ons kever-mensjes :lol:
ook hier ikea-bakken :D

Maar begrijp ik goed dat je ze dus vooral in dit soort bakken houdt en geen terra hebt waarin ze paren en rondwandelen???
Qua leefomgeving voor een groep is dat volgens mij ook lastig, omdat ze erg veel ruimte nodig hebben als groep en zoals ik van Pim las kunnen mannen onderling erg pittig op elkaar reageren.

Ben erg benieuwd hoe je het "precies" aanpakt,
Want ik sta er straks ook voor om mijn kevers op te splitsen in meerdere bakken met een 5tal mannen(max)
op 4 vrouwen (of het was net andersom maar nu worden ze cocon dus zie het niet totdat ze eruit komen :lol:)

En ben zelf dus nogal in de hersenspinsels hoe dat aan te pakken straks :mrgreen:
Je eigen gras is groener dan je denkt
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Ze kunnen zonder problemen ook paren en rondlopen in deze bakken hoor ;) Een bak van 70 L. met daarin ongeveer 20-25 cm goed aangedrukt substraat volstaat voor de grote soorten Dynastidae; deze zijn namelijk niet zo mobiel als grotere Cetonidae, dewelke naast redelijk wat ruimte toch ook licht (warmte) nodig hebben voor een goede eileg.
Het is wel zo dat ik af en toe eens 1 terra bovenhaal om 1 mannetje ofzo in te laten pronken voor eventueel geïnteresseerden enz., maar verder hou ik de mannen apart door deze te houden in middelmatige dozen, waarin ze toch nog de ruimte hebben (maar daarom niet per se terra-dimensies).
Kevers kweken erg goed en je kan natuurlijk niet alle volwassen exemplaren optimaal huisvesten (dit is onbegonnen werk, tenzij je zowel de financiële als ruimtelijke middelen hebt), maar ze doen het zeker zo goed met wat minder. ;)

Mvg,
Tom
Plaats reactie