Goedeavond nieuw hier

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Stefan010
Ei
Berichten: 8
Lid geworden op: za 23 mar 2024, 19:17

Goedeavond nieuw hier

Bericht door Stefan010 »

Goedeavond allemaal.

Ik heb dit account aangemaakt namens mijn zoontje. Ik ben zelf 39 jaar en al 12 jaar een zeeaquarium dus nu de uitdagingen van de kevers erbij en mijn zoontje is 10 jaar en is altijd bezig met insecten buiten zoeken en die in kleine aquariums gedaan. Vooral de kevers vind die interessant.

Wij komen uit Hoogvliet Rotterdam

Hij wilde graag een grotere terrarium en dan wel van 1 meter hoog en 1 breed. Met dat idee naar de plaatselijke terraria winkel gegaan.

Daar heel veel advies gekregen en een terraria mee genomen voor kevers van 40x40x40 cm omdat die een leuke inrichting wilt.

We hebben alleen het glas mee genomen en het advies gekregen om de lampen en thermostaat te kopen afhankelijk van de kevers die die wil houden. En het advies om naar de beurs in houten te gaan volgende week maar ik weet niet of wij tijd hebben om die dag daar langs te gaan.

Nu dacht ik toen ik weg ging dat ik alles wist maar toch een paar vraagjes.

Wat zijn leuke dieren om mee te beginnen ? En kunnen er ook verschillende soorten kevers in? Ik kreeg het advies om eventueel een miljoenen poot er bij te zetten.

Aangezien ik veel ervaring heb met aquariums weet ik er alles van dat je nooit zomaar iets moet kopen en mij er eerst goed in te verdiepen.

Wat is handig om het terrarium op temperatuur te houden ?

En wat is handig met verlichting?
Wat voor bodem is het beste om te houden in het bakje ?

Groetjes Stefan en Kian
Rim van Veldhuijsen
L1
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 18 jun 2023, 23:10

Bericht door Rim van Veldhuijsen »

Stefan010 schreef: za 23 mar 2024, 19:50 Goedeavond allemaal.

Ik heb dit account aangemaakt namens mijn zoontje. Ik ben zelf 39 jaar en al 12 jaar een zeeaquarium dus nu de uitdagingen van de kevers erbij en mijn zoontje is 10 jaar en is altijd bezig met insecten buiten zoeken en die in kleine aquariums gedaan. Vooral de kevers vind die interessant.

Wij komen uit Hoogvliet Rotterdam

Hij wilde graag een grotere terrarium en dan wel van 1 meter hoog en 1 breed. Met dat idee naar de plaatselijke terraria winkel gegaan.

Daar heel veel advies gekregen en een terraria mee genomen voor kevers van 40x40x40 cm omdat die een leuke inrichting wilt.

We hebben alleen het glas mee genomen en het advies gekregen om de lampen en thermostaat te kopen afhankelijk van de kevers die die wil houden. En het advies om naar de beurs in houten te gaan volgende week maar ik weet niet of wij tijd hebben om die dag daar langs te gaan.

Nu dacht ik toen ik weg ging dat ik alles wist maar toch een paar vraagjes.

Wat zijn leuke dieren om mee te beginnen ? En kunnen er ook verschillende soorten kevers in? Ik kreeg het advies om eventueel een miljoenen poot er bij te zetten.

Aangezien ik veel ervaring heb met aquariums weet ik er alles van dat je nooit zomaar iets moet kopen en mij er eerst goed in te verdiepen.

Wat is handig om het terrarium op temperatuur te houden ?

En wat is handig met verlichting?
Wat voor bodem is het beste om te houden in het bakje ?

Groetjes Stefan en Kian
Hoi Stefan en Kian,

Veel van de vragen staan beantwoord op het forum. Qua kevers heb ik nog nooit iets van verwarming gebruikt, maar dat is inderdaad afhankelijk van de soort(en). De overige vragen kan ik niet veel antwoord op geven behalve dat qua bodem, flake soil of humus goed werkt.
Er is een forum met beginnerssoorten, Pachnoda marginata is erg makkelijk aan te komen. Er zijn wat andere makkelijkere soorten, maar daarbij is mijn ervaring dat je er "tegenaan" moet lopen of echt moet gaan zoeken.

Veel plezier met de hobby!
Groetjes, Rim
P. Marginata
P. Prasina
Ph. Muelleri
E. Hornimanni
Pr. Spec. cyanochlora
S. Guttata
Prionotheca Coronata
Capsicum
Moderator
Berichten: 337
Lid geworden op: za 02 jan 2021, 15:07

Bericht door Capsicum »

Welkom Stefan en Kian!
Leuk dat jullie met kevers aan de slag willen.
Voor de meeste kevers heb je geen verwarming nodig, kamertemperatuur is perfect. Je kunt een paar watt lampje gebruiken voor wat extra licht, maar als er genoeg natuurlijk omgevingslicht, is dit ook niet echt nodig. Hou het vooral simpel als je gaat beginnen!
Ik raad je aan om de kweekhandleiding Cetoniinae algemeen door te nemen bij de Caresheets; hier staat alles in om mee te beginnen.


Veel plezier op het forum,

Arie
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Welkom op het forum Stefan en Kian,

Zoals al hierboven al beschreven is kan je veel vinden in de caresheets. Mocht je dan toch nog extra informatie willen hebben dan kan je jouw vragen natuurlijk hier stellen.

Heel veel plezier hier.

Pim
Stefan010
Ei
Berichten: 8
Lid geworden op: za 23 mar 2024, 19:17

Bericht door Stefan010 »

Dank je wel pim zal ik zeker doen.
Stefan010
Ei
Berichten: 8
Lid geworden op: za 23 mar 2024, 19:17

Bericht door Stefan010 »

Allemaal bedankt trouwens ik ga zeker alles door lezen en goed om te weten dat we geen verwarming nodig hebben.
Plaats reactie