Foto bakken

Stel je kevers voor, plaats foto's van je terraria en meer van dat soort zaken
Rim van Veldhuijsen
L1
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 18 jun 2023, 23:10

Foto bakken

Bericht door Rim van Veldhuijsen »

Ik heb intussen iemand gevonden die voor mij stickers maakt. Zo wordt het goed overzichtelijk welke soorten er in welke bak zitten.
Hoe houden jullie overzicht over de bakken/soorten?
Bijlagen
WhatsApp Image 2024-03-12 at 11.43.08.jpeg
WhatsApp Image 2024-03-12 at 11.43.08.jpeg (103.54 KiB) 1527 keer bekeken
P. Marginata
P. Prasina
Ph. Muelleri
E. Hornimanni
Pr. Spec. cyanochlora
S. Guttata
Prionotheca Coronata
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Ik heb zelf dit soort geplastificeerde labels (met insteekmapjes) gemaakt die ik al jaren op de bakken gebruik. Erg handig en gemakkelijk.

Zoals je ziet heb ik ook m'n bakken zelf gelabeld. Op die manier kan ik m'n administratie gemakkelijk bijhouden en weet ik dus welke soort waar zit en het aantal larven de laatste keer dat ik checkte. De insteekmapjes en de labels maken het gemakkelijk als een soort een andere bak krijgt.

Hoe ga jij om met de stickers als je een bak voor een andere soort wil gebruiken?
Bijlagen
20240312_125604.jpg
20240312_125604.jpg (31.26 KiB) 1523 keer bekeken
IMG-20220930-WA0036~2.jpeg
IMG-20220930-WA0036~2.jpeg (114.77 KiB) 1525 keer bekeken
Rim van Veldhuijsen
L1
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 18 jun 2023, 23:10

Bericht door Rim van Veldhuijsen »

Pim schreef: di 12 mar 2024, 12:50 Ik heb zelf dit soort geplastificeerde labels (met insteekmapjes) gemaakt die ik al jaren op de bakken gebruik. Erg handig en gemakkelijk.

Zoals je ziet heb ik ook m'n bakken zelf gelabeld. Op die manier kan ik m'n administratie gemakkelijk bijhouden en weet ik dus welke soort waar zit en het aantal larven de laatste keer dat ik checkte. De insteekmapjes en de labels maken het gemakkelijk als een soort een andere bak krijgt.

Hoe ga jij om met de stickers als je een bak voor een andere soort wil gebruiken?

Dat zijn erg handige tips voor me. Daar gaan we zeker wat mee doen!
Voor nu zitten de stickers niet vast er zit een dubbelzijdig tapeje tegen de achterkant van het stickerpapier. Zo kan ik ze dus hergebruiken. (dat worden nu denk ik ook kleine insteekmapjes)
P. Marginata
P. Prasina
Ph. Muelleri
E. Hornimanni
Pr. Spec. cyanochlora
S. Guttata
Prionotheca Coronata
julia van de ven
Imago
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 19:58

Bericht door julia van de ven »

Wat ziet dat er professioneel uit allebei! Ik schijf zelf altijd met een whiteboard marker op de bakken (te verwijderen met wasbenzine achtig spul) maar dit ziet er veel leuker uit, ik ga ook maar eens zoiets overwegen denk ik...
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

@julia van de ven,
Ik schreef het jaren geleden op een plakbandje op de bakken. Dat verwisselen van plakbandjes vond ik steeds vervelender worden, helemaal met vieze handen van het substraat. Nu met geplastificeerde labels is het niet meer zo erg als m'n handen niet helemaal schoon zijn en het verwisselen kost nu ook bijna geen tijd meer, met een voorraadje labels.

Mocht je overwegen om voor geplastificeerde labels (inclusief insteekmapjes) te gaan dan kan ik je wel helpen daarbij als je wilt.
julia van de ven
Imago
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 19:58

Bericht door julia van de ven »

Bedankt voor het aanbod! Ik zal je op de hoogte houden als ik ermee aan de slag ga.
Gebruikersavatar
Mirkku
Cryptolaemus montrouzieri
Berichten: 578
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 12:06

Bericht door Mirkku »

Leuk bedacht! ik wissel stickertjes (of plak stickers over oude stickers) maar dit is wel netter. Ik hou dit ook in gedachten (en neem meteen aan dat jouw aanbod ook voor mij geldt, Pim? ;'))
Live, Larf, Love
Rim van Veldhuijsen
L1
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 18 jun 2023, 23:10

Bericht door Rim van Veldhuijsen »

Mirkku schreef: do 11 apr 2024, 11:02 Leuk bedacht! ik wissel stickertjes (of plak stickers over oude stickers) maar dit is wel netter. Ik hou dit ook in gedachten (en neem meteen aan dat jouw aanbod ook voor mij geldt, Pim? ;'))
Dat aanbod zou ook fijn zijn voor mij overigens, hoe meer kennis over de organisatie des de beter.
P. Marginata
P. Prasina
Ph. Muelleri
E. Hornimanni
Pr. Spec. cyanochlora
S. Guttata
Prionotheca Coronata
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Mirkku schreef: do 11 apr 2024, 11:02 Leuk bedacht! ik wissel stickertjes (of plak stickers over oude stickers) maar dit is wel netter. Ik hou dit ook in gedachten (en neem meteen aan dat jouw aanbod ook voor mij geldt, Pim? ;'))
Hallo Mirjam, uiteraard geldt dit ook voor jou. 😏
Laat maar horen als je hulp wilt hebben.
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Rim van Veldhuijsen schreef: do 11 apr 2024, 17:12
Mirkku schreef: do 11 apr 2024, 11:02 Leuk bedacht! ik wissel stickertjes (of plak stickers over oude stickers) maar dit is wel netter. Ik hou dit ook in gedachten (en neem meteen aan dat jouw aanbod ook voor mij geldt, Pim? ;'))
Dat aanbod zou ook fijn zijn voor mij overigens, hoe meer kennis over de organisatie des de beter.
Geldt ook voor jou, Rim. 😀
Kennis over welke organisatie bedoel je trouwens?
Plaats reactie