Overbevolking

Hoe en wat omtrent de woonomgeving van je kevers
Joris
L2
Berichten: 77
Lid geworden op: do 04 jul 2019, 23:24

Bericht door Joris »

Duurde twee weken langer dan normaal maar ik weet niet of het met spoed oid verstuurd was. Het wisselt hoor ik, sommige mensen hebben nergens last van gehad in dezelfde tijd :?
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

Post Pfff rare bezigheid.
Post uit Duitsland 5 dagen onderweg post uit Polen 4 dagen post uit België 3 dagen en post uit Slowakije 4 dagen onderweg.
Het gekke ervan is dat de post in landen als Nederland en Duitsland het pakket gewoon langer vast houden op het distributiecentrum en het verdeelstation.
Waar andere landen het gewoon door gaat.
Dat was goed te volgen met Track&trace.

Heb zelf afgelopen dinsdag wat naar België verstuurd zou volgens post nl 3 dagen duren,
Maar het is er nog niet.
Inmiddels is het 5 a 6 werkdagen geworden.
(heb contact gehad met post nl)
Maar het ligt gewoon al sinds woensdag morgen 0,32uur op distributiecentrum.
En daar hadden ze geen ander antwoord op als ja coronavirus het is wat.
👿👿👿
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

T is echt drama idd en dat ligt aan de Nederlandse post, nu ook aan t wachten op een pakketje uit slowakije dat al 5 dagen op depot ligt in Nederland :stupid: :stupid: :stupid:
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Hmm, vreemd dat het de Nederlandse post blijkbaar kwalijk genomen wordt dat ze ten tijden van een wereldwijde pandemie wat voorzichtiger zijn met internationale verzendingen. Moet niet gekker worden :P Daarnaast zit nu iedereen thuis als een bezetene pakketjes te bestellen van alle mogelijke nationale en internationale troepshops en dat resulteert in veel meer pakketjes die allemaal verwerkt en bezorgd moeten worden. Laat ze daar toch lekker een dag of twee langer over doen.

Maar goed, wat de Phalacrognathus betreft. Zelf heb ik nog 4 eenzame mannetjes zitten. Zowel wildkleur als rood en roodbruin. Ik had slechts één vrouwtje en die heeft inmiddels al 30+ larven geproduceerd. Toch zou ik ook graag een of twee van mijn andere mannetjes ook inzetten voor de kweek. Wellicht is het straks voor jou interessant om iets te ruilen? Dan heb je wat vers bloed voor in je eigen kweekgroep en kan ik nog wat meer nakweek uit deze groep halen. Lijkt je dat wat? Uiteraard vind ik het ook prima om iets van je te kopen, mocht je liever niet ruilen.

Ik heb trouwens die 4 resterende mannetjes al maanden samen in een bak van 10 liter zitten zonder enig probleem. Alles leeft nog en ze zijn nog volledig intact. Wat dat betreft blijk samen huisvesten bij deze soort prima te kunnen.
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Bas,

Hoe heb je dat vrouwtje zover kunnen krijgen dat ze zoveel eitjes gelegd heeft? Wat voor substraat en andere dingen heb je in de bodem gehad?
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

bas schreef: za 02 mei 2020, 11:45 Hmm, vreemd dat het de Nederlandse post blijkbaar kwalijk genomen wordt dat ze ten tijden van een wereldwijde pandemie wat voorzichtiger zijn met internationale verzendingen. Moet niet gekker worden :P Daarnaast zit nu iedereen thuis als een bezetene pakketjes te bestellen van alle mogelijke nationale en internationale troepshops en dat resulteert in veel meer pakketjes die allemaal verwerkt en bezorgd moeten worden. Laat ze daar toch lekker een dag of twee langer over doen.
Mee eens ☺️👍
🪲 Beetlegems 🪲
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

@ Bas toch is het raar dat een pakket van verweg sneller aankomt.
Ik begrijp ook wel dat ze het drukker hebben als normaal.
Iedereen stuurt pakken of besteld via internet aangezien veel gesloten is en er toch wat moet komen.
(het idee van velen)
Misschien is het wel een gevoels kwestie,
En is Nederland niet het enige land met problemen.


Maar mooi te lezen dat je muelleri het goed heeft gedaan.
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

Arietuur schreef: za 02 mei 2020, 10:23 T is echt drama idd en dat ligt aan de Nederlandse post, nu ook aan t wachten op een pakketje uit slowakije dat al 5 dagen op depot ligt in Nederland :stupid: :stupid: :stupid:
Mooi kloten man
Joris
L2
Berichten: 77
Lid geworden op: do 04 jul 2019, 23:24

Bericht door Joris »

@Bas ja ik zie ruilen wel zitten ja! Ik zal het laten weten zodra ik wat imago’s heb.
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Pim schreef: za 02 mei 2020, 12:40
Hoe heb je dat vrouwtje zover kunnen krijgen dat ze zoveel eitjes gelegd heeft? Wat voor substraat en andere dingen heb je in de bodem gehad?
Ik heb flake soil over laten komen van een of andere Pim van keverskweken.nl ;)

Heb ze samen in een 20 literbak gezet met eerst een cm of 3 aan hard aangedrukte flake soil. Daarop 3 stammetjes witrot hout uit de shiitake-kweek en dat vervolgens aangevuld tot zo'n 5cm onder de rand. Ondanks dat ze wel degelijk in het hout gezeten hebben (vermolmd hout rondom de stammetjes) heb ik de eitjes met name in het aangedrukte substraat teruggevonden. Na een maand alle eitjes overgeheveld in kleine bakjes met samengeperste flake soil en het paartje weer terug in de legbak.

Alles staat overigens bij kamertemperatuur tussen de 17-20 graden.
Plaats reactie