Verschil mtu mti

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Plaats reactie
Alfred van Hemert
Ei
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 05 feb 2020, 20:31

Verschil mtu mti

Bericht door Alfred van Hemert »

Ik vraag me af wat het verschil is tussen mti en mtu mij is wijs gemaakt dat mtu zwarte pootjes moet hebben maar nu zie ik er overal met groene pooten. Weet het effen niet meer mvg
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Mecynorrhina torquata immaculicollis is altijd groen en heeft vrijwel geen tekening. Mecynorrhina torquata ugandensis komt in allerlei kleurstellingen voor en de tekening varieert van bijna niks tot heel veel.
In de loop der tijd zijn deze soorten met elkaar gekruist, waardoor je bijna geen zuivere lijnen meer ziet jammer genoeg. Immaculicollis heeft in ieder geval altijd groene poten.
🪲 Beetlegems 🪲
Alfred van Hemert
Ei
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 05 feb 2020, 20:31

Bericht door Alfred van Hemert »

Maar hoe herken ik een zuivere lijn ik vind dat dus belangrijk heb 2 jaar terug l1 gekocht en had daar hele mooie dikke larven van. Maar allemaal weg gedaan om dat ze zijde hij heeft groene poten en het geen zuiver mtu was.
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Alfred van Hemert schreef: ma 23 mar 2020, 12:45 Maar hoe herken ik een zuivere lijn ik vind dat dus belangrijk heb 2 jaar terug l1 gekocht en had daar hele mooie dikke larven van. Maar allemaal weg gedaan om dat ze zijde hij heeft groene poten en het geen zuiver mtu was.
Oh zonde, had je niet hoeven doen. Ik verwacht niet dat je nog ergens zuivere lijnen tegenkomt.
🪲 Beetlegems 🪲
Alfred van Hemert
Ei
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 05 feb 2020, 20:31

Bericht door Alfred van Hemert »

Ach ja heb nu vooral

Blauw groen
Blauw zwart
Blauw blauw
En een mix
En nog enkele mannen

Op Facebook zag ik iemand die had hele mooie licht groene met een blauwe waas.
Ik vermoed dat die ik had ook zo wordt. Heb nog enkele. Mannen dus misschien interessant voor de kweek
Plaats reactie