Complete populatie valt af

Hier kun je je eigen kweek bespreken of informatie rondom kweken vragen
Gebruikersavatar
Benjamin
Pop
Berichten: 154
Lid geworden op: wo 13 mar 2019, 15:34

Bericht door Benjamin »

Zit er witrot in?? Ik weet niet of dat uitmaakt maar misschien maakt het uit.
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Benjamin schreef: do 10 okt 2019, 19:25 Zit er witrot in?? Ik weet niet of dat uitmaakt maar misschien maakt het uit.
Nee, het is ook voornamelijk bladsubstraat en wat flake soil.
🪲 Beetlegems 🪲
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

lous77 schreef: do 10 okt 2019, 19:39
Benjamin schreef: do 10 okt 2019, 19:25 Zit er witrot in?? Ik weet niet of dat uitmaakt maar misschien maakt het uit.
Nee, het is ook voornamelijk bladsubstraat en wat flake soil.
Qua substraat lijkt me dit helemaal voldoende. Ook denk ik niet dat L1 iets anders nodig hebben dan L2 of L3, althans ik heb ze altijd hetzelfde gegeven en dat ging goed. Gezien dat het alle larven betreft denk ik eerder aan verstopping of zelfs een ziekte.
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Pim schreef: do 10 okt 2019, 19:45 Qua substraat lijkt me dit helemaal voldoende. Ook denk ik niet dat L1 iets anders nodig hebben dan L2 of L3, althans ik heb ze altijd hetzelfde gegeven en dat ging goed. Gezien dat het alle larven betreft denk ik eerder aan verstopping of zelfs een ziekte.
Ja, ik ben ook bang dat het een ziekte is. Ik ben ook bang dat ze straks allemaal dood zijn. Dus mocht iemand nog wat MPC larven en/of imago’s over hebben, dan hoor ik het graag!
🪲 Beetlegems 🪲
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Heb laatst mijn laatste Mecynorhina polyphemus vrouwtje weggegeven. Nu sinds jaren zonder deze soort. Wil eigenlijk wel weer doorgaan met deze mooie soort.
David
L3
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 07 okt 2018, 17:33

Bericht door David »

Hier ook gehad bij een andere soort (J. ruckeri). Zeker ben ik het niet, maar ik denk mijn eigen schuld en heb ik ze waarschijnlijk gestoord in het maken van een cocon waardoor ze nu gewoon vermageren en jammergenoeg sterven.
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

David schreef: do 10 okt 2019, 23:12 Hier ook gehad bij een andere soort (J. ruckeri). Zeker ben ik het niet, maar ik denk mijn eigen schuld en heb ik ze waarschijnlijk gestoord in het maken van een cocon waardoor ze nu gewoon vermageren en jammergenoeg sterven.
Ik ben bang dat dat bij mij ook weleens het geval kan zijn. Ik had verwacht dat ze zwaarder zouden worden, anders had ik zeker niet nog een keer substraat ververst. Echt zo balen dit :(
🪲 Beetlegems 🪲
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

Hoe staat het er nu voor?
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Weet ik niet, ik laat ze voorlopig met rust en check over een tijdje weer.
🪲 Beetlegems 🪲
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

Hoop dat het goed komt.
Plaats reactie