nieuwe keverfanaat

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
TimD
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: di 01 okt 2019, 01:31

nieuwe keverfanaat

Bericht door TimD »

Dag forumleden!

Mijn naam is Tim.
Ik ben 24 jaar oud en heb dit weekend op de reptielenbeurs in Antwerpen mijn eerste keverlarven aangeschaft.
Ik heb gekozen voor 2 relatief eenvoudigere soorten: Mecynorhina torquata ugandensis & Trypoxylus dichotomus septentrionalis.
Verder heb ik ruime ervaring met reptielen (jemen kameleon, wimpergecko, tokeh gecko, anolis), amfibieën (axolotl, Afrikaanse dwergklauwkikker) en in mindere mate met spinnen (brachypelma albopilosum).
Ik heb al héél wat opzoekwerk gedaan en heb momenteel geprobeerd zelf substraat te gaan zoeken in het bos.
Ik hoop hier veel bij te leren!

Bedankt om dit te lezen! ;)
Tim
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Hoi en welkom! :D
🪲 Beetlegems 🪲
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

Hey Tim
Welkom hier.
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hoi Tim,

Welkom op het forum.
Leuk dat je inmiddels al veel gelezen hebt. De beurs in Antwerpen was leuk hè? Ik was daar ook in de ochtend. Een kleine maar leuke beurs en deze keer ook best veel kevers. Erg leuk om al die enthousiaste mensen te zien en spreken.
Heel veel plezier op het forum.

Pim
TimD
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: di 01 okt 2019, 01:31

Bericht door TimD »

Hey Pim,

Ik meen mij te herinneren dat de reptielenbeurs in Antwerpen vroeger een stuk groter was en ze toen nog 2 expo zalen gebruikte.
In Breda en Houten zijn te tevens ook niet zo heel uitgebreid helaas.
Welke beurs is zo ongeveer de grootste bij jou weten?
Dan kan ik die ook eens bezoeken :)

Gr Tim
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Voor de grotere beurzen moet je in het buitenland zijn, volgens mij. Heb ik nog nooit gedaan (België vind ik niet echt buitenland :)), maar heb gehoord dat Hamm, Praag en beurzen in Japan groter zijn en meer kevers hebben. Antwerpen viel mij helemaal niet tegen trouwens.

Mijn favoriete beurs is echter Vivarium, waar we met het forum de laatste 7 jaar gestaan hebben. De laatste jaren op het Insectenplein.
David
L3
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 07 okt 2018, 17:33

Bericht door David »

Welkom!

De beurs van Mons is ook wel de moeite vind ik :). Maar Antwerpen vond ik dit jaar echt top. De meeste handel gebeurt toch nog altijd via het internet denk ik.
Gebruikersavatar
Mirkku
Cryptolaemus montrouzieri
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 12:06

Bericht door Mirkku »

Welkom en wat supergaaf, je ervaring met reptielen. ZOu je daar wat foto's van willen plaatsen? Ik twijfel zelf al tíjden over een wimpergekko....!
Live, Larf, Love
Plaats reactie