MTU’s van Lous

Stel je kevers voor, plaats foto's van je terraria en meer van dat soort zaken
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Mirkku schreef: do 15 aug 2019, 13:08 Ik vind je man echt prachtig! Ik vind zelf de hele donkere, waarvan je niet eens meer ziet dat/of het blauw is echt heeeeel gaaf. Nog mooier zou ik datvinden mét tekening, maar je hebt het sowieso niet zo heel erg voor het kiezen... nouja. Soms een beetje, als je zoals ik vrouwen zoekt bij een eenzame man.
Dankjewel! Ik vind ‘m ook ontzettend mooi. Komt uit onderstaande lijn van Coleoptera xxl. Blijkbaar is het hem toch wel gelukt om een bepaalde consistentie in deze lijn te krijgen, want ze zijn op één na (die zwarte man) allemaal ongeveer zo qua kleur en tekening. Ik heb één man en vrouw hieruit samen gezet en de rest zal ik combineren met een ander.
0104474C-3ED1-4F0C-98B5-000874E795B5.jpeg
🪲 Beetlegems 🪲
Gebruikersavatar
Mirkku
Cryptolaemus montrouzieri
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 12:06

Bericht door Mirkku »

Gaaf hoor !
Live, Larf, Love
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

Ik heb nu larven van Japanse bleu line kweek zitten en toverballen kweek. (L2 & L3)
En weet echt niet wat ik moet doen.
Je koopt de larven op vertrouwen, vooral als beginner.
Je kent niemand en je moet toch ergens beginnen.
En vaak is ongeduld dan de oorzaak dat je snel wat koopt, en misschien later op je bek gaat.
Maar als ik dan op FB lees dat je hybride moet doden en niet mee verder mag gaan word ik nogal bang.
FB is wat dat betreft een appart ding, maar wel een mooi fenomeen om te zien wat een ander doet.
Hoewel het vaak alleen maar kijk mijn resultaat eens, toch haal je de serieuze kwekers er wel uit.
Ben zelf nu paar keer op mijn nu ik gegaan en ben nu met Bas zijn kevers (super blij mee) de goede kant opgegaan.


Maar u hebt mooie MTU's zitten, echt super mooie kleuren.
En zoals ik zie goed en serieus bezig met de hobby.
Dus ik zou zeggen doen wat u wilt doen en laat u maar niet gek maken door anderen.
Ik zou zeggen ga zo door en laat ons maar lekkerr genieten van Uw kevers en de kweek resultaten.
Ik geniet er iniedergeval wel van.
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

Toverballen, toverballen kweek is niet negatief bedoeld😉
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Ja, dat FB. Veelal zie ik er goede opmerkingen van hobbyisten die goed bezig zijn, maar ik heb ook reacties gezien van beginnelingen die beweringen deden die niet juist waren. Kan natuurlijk, maar als je als beginnend hobbyist doet alsof je alles weet....
Gelukkig zijn er nu genoeg FB leden met verstand van zaken die posten en de overmoedige beginnelingen zie ik steeds minder, gelukkig.
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

Ik kijk ook altijd even na het profiel om te kijken of ze al langer bezich zijn met de hobby.
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Mooi vrouwtje, ik houd van die holografische rood/groen schakering :)
C2E510B1-A738-497A-A402-F5DDFB30A5F6.jpeg
🪲 Beetlegems 🪲
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Ik vind dat ik een paar mooie paartjes heb op dit moment. Van de eerste twee paartjes heb ik inmiddels al wat nakomelingen en het laatste ‘zwarte’ paartjes is inmiddels goed actief, dus daar verwacht ik binnenkort ook de eerste eitjes van te vinden :)
1781F25B-F1CC-4CE0-B9CA-5D0CEAA5137F.jpeg
8D2869B9-8308-4A31-845B-140B3CBDB8D9.jpeg
6BBB60A0-1E0A-422B-BCEA-B595B73E7760.jpeg
🪲 Beetlegems 🪲
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

Mooi hoor.
Ben benieuwd naar wat er uit komt
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Ja, ik ook!
🪲 Beetlegems 🪲
Plaats reactie