Het grote kleine vragen topic

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
julia van de ven
Imago
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 19:58

Bericht door julia van de ven »

Kan iemand mij vertellen hoe de eitjes van de nou er uit zien? Dan weet ik of ik ze wel of niet tegen ben gekomen...
Gebruikersavatar
Mirkku
Cryptolaemus montrouzieri
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 12:06

Bericht door Mirkku »

Over het algemeen: klein, wit/gelig. Bijna als één korreltje piepschuim, vind ik.
Live, Larf, Love
julia van de ven
Imago
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 19:58

Bericht door julia van de ven »

Dank je! Ik had mtu erbij willen typen maar ik zie dat mijn autocorrectie het daar niet mee eens was :roll: .
Maar als ik jou zo hoor zit er niet veel verschil per soort...
Gebruikersavatar
Mirkku
Cryptolaemus montrouzieri
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 12:06

Bericht door Mirkku »

Ik had al gegokt dat het MTU moest zijn! :)
Bij kleinere soorten zijn ze 'gewoon' net iets kleiner. Ik heb zelf alleen ervaring met MTU en Eudicella schulzeorum, maar als je van de MTU er 1 ziet denk je meteen ooooh dus dit is het ei!
Live, Larf, Love
julia van de ven
Imago
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 19:58

Bericht door julia van de ven »

oke! ik heb al wel van de protaetia himalayana dus is denk wel dat ik ze inderdaad herken.
bedankt voor je hulp!
julia van de ven
Imago
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 19:58

Bericht door julia van de ven »

Ik heb een mtu die als kever in de pop is gestorven. Hij heeft nog wel een tijdje geleefd terwijl hij al kever was zeg maar. Hij heeft mooie kleuren maar geen 'zacht laagje' op zijn schild en hier en daar ook wat deuken.

Kan dit trieste overlijden een oorzaak hebben die ook schadelijk kan zijn voor mijn andere poppen?

Groet Julia.
Hij heeft een zwarte kop zoals je kunt zien...
Hij heeft een zwarte kop zoals je kunt zien...
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Lag de pop te droog? Dan kon hij gewoon niet door de cocon heen bijten.
julia van de ven
Imago
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 19:58

Bericht door julia van de ven »

Mmm zou kunnen dacht ik ook. Maar vlak voor ik deze heer zo aantrof kwam er een Pachnoda marginata wel uit zijn pop, ze lagen in dezelfde bak dus ging ik weer twijfelen maar ik zal het nog beter in te gaten houden voortaan ;)
Gebruikersavatar
Benjamin
Pop
Berichten: 154
Lid geworden op: wo 13 mar 2019, 15:34

Bericht door Benjamin »

Ik heb een dicronorrhina derbyana pop die midden in het substraat is verpopt, hij heeft geen cocon :? . Hij was al overgezet in een apart bakje en is daar verpopt. Het bakje wordt ook bewoont door dutchies, die eerder varenrouwmuggen hebben bestreden (gelukt). Ik heb hem weer terug begraven in het substraat. Wat moet ik nu doen?
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

Wit rot hout,
Ik had weet dat eiken en berk de hoogste voedingswaarde heeft voor een kever, dat had ik tenminste gelezen.
Maar welke hout soorten van loof bomen zijn nog meer geschikt als wit rot hout voor de kevers.
Plaats reactie