Het grote kleine vragen topic

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Snirpsnah
Ei
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 04 mar 2019, 13:03

Bericht door Snirpsnah »

lous77 schreef: vr 08 mar 2019, 18:51
Snirpsnah schreef: vr 08 mar 2019, 17:51 Hoe groot zou de bak qua oppervlak moeten zijn om de kevers voldoende ruimte te bieden ik heb gelezen dat 60*40 cm aangeraden word maar ook dat 30*30 cm voldoende zou zijn.
Kan allebei, maar hoe meer ruimte, hoe beter natuurlijk. Als je het leuk vindt als ze ook een beetje gaan rondvliegen, dan is het aan te raden om ook wat meer ruimte in de hoogte te geven. Ook kan je dan creatiever zijn met klim mogelijkheden :)
Hier kan ik wel wat mee met de ruimte die ik beschikbaar heb zou ik wel een mooi terrarium moeten kunnen inrichten om ze blij te houden wat voor mij het belangrijkst is daarna komt wel of het er mooi uitziet.
julia van de ven
Imago
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 19:58

Bericht door julia van de ven »

Hallo,
Het staat vast ergens maar ik kon het niet vinden dus vraag ik het hier maar even: Hoelang na de paring leggen mtu vrouwtjes ongeveer eitjes? En hoelang moet ik ze dus in de breeding box laten zitten?
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Het is het handigst om de vrouwtjes minimaal een maand of twee in de bak hun gang te laten gaan. Dan zullen er al larfjes in het substraat zitten als het goed is.
julia van de ven
Imago
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 19:58

Bericht door julia van de ven »

Dank je wel. Dan blijft ze nog even daar ;)
Gebruikersavatar
Benjamin
Pop
Berichten: 154
Lid geworden op: wo 13 mar 2019, 15:34

Bericht door Benjamin »

Hoe hou je uitgezette Dutchie's in je larvenbak/terrarium zonder dat ze via de luchtgaten de bak uitklimmen?
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Benjamin, dat lukt niet. Buiten de bak zal je er niets van merken, want dat overleven ze niet lang.
Gebruikersavatar
Benjamin
Pop
Berichten: 154
Lid geworden op: wo 13 mar 2019, 15:34

Bericht door Benjamin »

Haha oke, mijn moeder vindt het namelijk niet zo leuk als het huis vol mijten zit, maar dat zal dus wel meevallen :D .
Gebruikersavatar
Koejj90
Imago
Berichten: 203
Lid geworden op: di 24 nov 2015, 17:14

Bericht door Koejj90 »

Ze zullen niet zo snel uit de vochtige terrariumbak kruipen, zeker niet zolang daar nog voedsel te vinden is. Ze zullen in te droge omstandigheden niet lang overleven
Gebruikersavatar
Benjamin
Pop
Berichten: 154
Lid geworden op: wo 13 mar 2019, 15:34

Bericht door Benjamin »

Bijna het volledige dak van mijn terrarium bestaat uit gaas en ik merk dat het bodemsubstraat snel uitdroogt, moet ik dit gaas half of geheel afdekken (als ik het geheel afdek komt er nog steeds lucht door een rooster onder de deur, dit is alleen niet zoveel)?
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Jep, gewoon afdekken. Ventilatie is belangrijk, maar zo'n strip onder de deur is meer dan voldoende. Het is voor larven en kevers van groot belang dat er wat vocht in de bak aanwezig blijft.
Plaats reactie