Nieuw hier

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Aukje van Dijk
Ei
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 22 okt 2018, 17:17

Nieuw hier

Bericht door Aukje van Dijk »

Nieuw Hier! En grootse plannen :P
Hallo allemaal, mijn naam is Aukje van Dijk en ik ben sinds vorige week weer gestart met kevers en miljoenpoten kweken.
Zo'n 17 jaar geleden had ik zo'n 32 soorten kevers waaronder veel stags en smaragdestus soorten.
Ik ben destijds gestopt omdat ik uit huis ging en het voor mij niet handig leek om alles mee te verhuizen, en 32 was heeeel veel werk, tevens hadden we nog zo'n 40 soorten wandelende takken ook nog haha, oftewel, het hele huis stond vol terrariums. We hadden soorten die niemand had en kregen ze van over de hele wereld en verzonden zo ook weer dieren naar bijv. Canada en Amerika, vaak aan dierentuinen, biologen enz.
Daarna veel andere dieren gehad, waaronder een zee aquarium, zoetwater, muizen, ratten, cavia's, katten, you name it.. De katten zijn gebleven uiteraard, dat zijn mijn kinderen. Maar nu ik weer kevers tegen kwam op een beurs begon het toch weer te kriebelen, heb al van verschillende soorten larven en imago's en ben weer van plan om dus meerdere soorten te gaan houden, heb nu 3 grote terrariums met verwarming/verlichting en meerdere bakken voor de kweek. Tevens heb ik al 3 soorten milies lopen, daar heb ik nog weinig ervaring mee, maar dat komt ook wel :)

Ik heb nu:
10 x Coelorrhina Hornimani L1
10 x Eudicella aurata
12 x xylotrupes gideon sumatrensis L2
30 x Mecynorrhina Torquata Ugandensis L2
10 x Pachnoda Marginata Aurantia kevers
2 x Telodeinopus aoutii man en vrouw
2 x Archispirostreptus gigas man en vrouw
25 x Spirostreptidae sp1 baby's

Als iemand nog andere soorten voor mij heeft zitten dan hoor ik dat graag (behalve de standaard rozenkevers)
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Hoi Aukje,

Leuk je ook hier tegen te komen!

Als ik het zo lees kom je hier met al een schat aan ervaring en informatie omtrent een hele reeks soorten. Hopelijk wil je daar ook wat van met ons delen! Ik denk dat het een veelvoorkomend iets is: je begint met een soort of 2-3 en voor je het weet heb je er meer dan 10 :D

Voor nu, om onnodige verwarring te voorkomen, zou ik je willen wijzen op een aantal soortnamen die niet helemaal kloppen. Niet omdat ik daar wakker van lig of omdat jij daar wakker van moet liggen, maar vooral omdat we regelmatig "nieuwe" of "vreemde" soorten in de aanbieding zien. Dat blijkt dan gewoon dezelfde soort te zijn, maar met een nieuwe naam. Grote kans dat jij er de foute naam bij gekregen hebt en als je niet oplet verkoop je ze ook weer met die naam.

Goed, op je lijst zou ik Coelorrhina hornimani vervangen door Cyprolais hornimani en Eudicella aurata door Cyprolais aurata. Mecynorhina schrijf je met een enkele r, al zal dit niet snel voor verwarring zorgen ;)

Veel plezier op het forum en succes bij het heropstarten van je kweken!
Aukje van Dijk
Ei
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 22 okt 2018, 17:17

Bericht door Aukje van Dijk »

aangepast (nog niet in het bericht maar wel op mijn computer lijst ;)
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Hoi en welkom! Mooie verzameling heb je :)
🪲 Beetlegems 🪲
Gebruikersavatar
Mirkku
Cryptolaemus montrouzieri
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 12:06

Bericht door Mirkku »

Welkom hier! Tzt willen we natuurlijk graag foto's van de kevers! Leuke groep heb je nu al:)
Live, Larf, Love
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Welkom Aukje,

Je hebt inderdaad al een mooie verzameling!
Een kleine aanvulling, de eerste naam schrijf je met een hoofdletter, de andere namen met een kleine letter. Het is dus bijvoorbeeld Mecynorhina torquata ugandensis. Niet erg, maar dat is gewoon de standaard.

Groetjes, Pim
Aukje van Dijk
Ei
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 22 okt 2018, 17:17

Bericht door Aukje van Dijk »

Ja dat wist ik pim :P echter is dat een dingetje wat ik zelf mooier vind hahah ^^ Ik schrijf vaak de dingen die ik wil laten opvallen met een hoofdletter, al hoort het niet zo :P
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Aukje van Dijk schreef: za 27 okt 2018, 16:39 Ja dat wist ik pim :P echter is dat een dingetje wat ik zelf mooier vind hahah ^^ Ik schrijf vaak de dingen die ik wil laten opvallen met een hoofdletter, al hoort het niet zo :P
Pim is ook met een hoofdletter ;) :lol:
🪲 Beetlegems 🪲
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

lous77 schreef: za 27 okt 2018, 16:57
Aukje van Dijk schreef: za 27 okt 2018, 16:39 Ja dat wist ik pim :P echter is dat een dingetje wat ik zelf mooier vind hahah ^^ Ik schrijf vaak de dingen die ik wil laten opvallen met een hoofdletter, al hoort het niet zo :P
Pim is ook met een hoofdletter ;) :lol:
Hoi Lous, het is dus duidelijk dat Aukje mijn naam niet wil laten opvallen. :D
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

:lol: 8-)
🪲 Beetlegems 🪲
Plaats reactie