work in progress terrariums

Hoe en wat omtrent de woonomgeving van je kevers
brothajok
Ei
Berichten: 10
Lid geworden op: di 05 sep 2017, 21:15

work in progress terrariums

Bericht door brothajok »

Hoi iedereen!

in mijn vrije tijd vind ik het enorm leuk om terrariums te bouwen en het leek me erg leuk om te laten zien hoe dit over het algemeen in zijn werk gaat.
Meestal bouw ik de terrariums van triplex en plexiglas of echt glas en af en toe koop ik een aquarium die ik ombouw tot terrarium.

hier alvast een foto van een terrarium die ik gebouwd heb voor mijn baardagaampjes:
20170909_164516.jpg
20170909_164447.jpg
20170909_164439.jpg
het terrarium is 1,20 bij 80 bij 80

binnenkort fotos van een nieuw project :)
Gebruikersavatar
tkpatric
L2
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 11 nov 2009, 10:29

Bericht door tkpatric »

Knap! Kun je wat meer in detail gaan?
Beauty lies in the eye of the beholder
brothajok
Ei
Berichten: 10
Lid geworden op: di 05 sep 2017, 21:15

Bericht door brothajok »

Ja natuurlijk maar dat zal ik meteen bij mijn volgende project laten zien dan :)
brothajok
Ei
Berichten: 10
Lid geworden op: di 05 sep 2017, 21:15

Bericht door brothajok »

hoi iedereen ben ik weer met een gloednieuw project.

deze keer zal ik van een aquarium een vivarium maken, bij elke foto zal ik waar nodig erbij zetten wat het mij gekost heeft en uitleg.

het aquarium: gekocht bij de kringloopwinkel voor 1 euro (foto is na het ontkalken en verwijderen van smerige rotzooi. In het aquarium ligt een stuk plexiglas dat ik op maat heb gezaagd en deze zal gebruikt worden als voorzijde van het terrarium dit plexiglas had ik nog over van vorige projecten.
het aquarium: gekocht bij de kringloopwinkel voor 1 euro (foto is na het ontkalken en verwijderen van smerige rotzooi. In het aquarium ligt een stuk plexiglas dat ik op maat heb gezaagd en deze zal gebruikt worden als voorzijde van het terrarium dit plexiglas had ik nog over van vorige projecten.
op deze foto is te zien hoe de voorzijde van het terrarium eruit zal gaan zien en waar ik van plan ben om de scharnieren en het slot vast te zetten.
op deze foto is te zien hoe de voorzijde van het terrarium eruit zal gaan zien en waar ik van plan ben om de scharnieren en het slot vast te zetten.
de spulletjes die ik gekocht heb komen van de gamma en dit bestaat uit 2 kleine messing scharnieren en 1 messing poortslot wat samen 7 euro kostte<br />de boutjes om alles me te monteren had ik nog liggen.
de spulletjes die ik gekocht heb komen van de gamma en dit bestaat uit 2 kleine messing scharnieren en 1 messing poortslot wat samen 7 euro kostte
de boutjes om alles me te monteren had ik nog liggen.
brothajok
Ei
Berichten: 10
Lid geworden op: di 05 sep 2017, 21:15

Bericht door brothajok »

deel 2:
ik heb het plexiglas onderverdeeld in 3 stukken<br />het onderste gedeelte (wat waterdicht zal worden gemaakt)<br />het middenstuk dit zal het deurtje van het terrarium worden<br />en het bovenstuk, hier zullen nog gaatjes voor ventilatie in worden geboord of een ijzeren ventilatiestrip.
ik heb het plexiglas onderverdeeld in 3 stukken
het onderste gedeelte (wat waterdicht zal worden gemaakt)
het middenstuk dit zal het deurtje van het terrarium worden
en het bovenstuk, hier zullen nog gaatjes voor ventilatie in worden geboord of een ijzeren ventilatiestrip.
morgen of overmorgen zal ik aan de slag gaan met siliconenkit en ik denk dat jullie dan een beter beeld gaan krijgen van wat dit gaat worden
groetjees!
brothajok
Ei
Berichten: 10
Lid geworden op: di 05 sep 2017, 21:15

Bericht door brothajok »

en we gaan weer door:
Bijlagen
nadat ik het schuim heb laten drogen heb ik er een mooie laag cocopeat overheen gedaan en stukken varenwortel (hieruit zullen na bevochtigen mossen en varens uit groeien)
nadat ik het schuim heb laten drogen heb ik er een mooie laag cocopeat overheen gedaan en stukken varenwortel (hieruit zullen na bevochtigen mossen en varens uit groeien)
hier nog een foto van de zijkant, erg jammer alleen dat jullie niet goed het 3dimensionale beeld kunnen krijgen van het terrarium
hier nog een foto van de zijkant, erg jammer alleen dat jullie niet goed het 3dimensionale beeld kunnen krijgen van het terrarium
purschuim gekocht en begonnen met het interieur, hout toevoegen en het toevoegen van plantenbakjes waar later de levende planten in gezet kunnen worden.
purschuim gekocht en begonnen met het interieur, hout toevoegen en het toevoegen van plantenbakjes waar later de levende planten in gezet kunnen worden.
Mr.B
Megasoma elephas elephas
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 18:14

Bericht door Mr.B »

Indrukwekkend hoor!
Gebruikersavatar
Arnwald
Pop
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 23 nov 2014, 18:11

Bericht door Arnwald »

Dit wordt de achtergrond of de ondergrond?
brothajok
Ei
Berichten: 10
Lid geworden op: di 05 sep 2017, 21:15

Bericht door brothajok »

Hoi dit wordt de achtergrond, ik denk dat het wat interessanter zal zijn als alle planten geplaatst zijn etc

Deze planten overigens zullen bromelia's ficussen, mossen en kleine bodembedekkers zijn, nadat deze geplaatst zijn moet ik het terrarium een maand water geven etc. en verder met rust laten zodat alles kan groeien en zijn eigen vorm kan vinden :)
brothajok
Ei
Berichten: 10
Lid geworden op: di 05 sep 2017, 21:15

Bericht door brothajok »

Morgen weer wat fotos en hopelijk 2 nieuwe projecten (1 terrarium voor landschildpadden en 1 voor baardagamen)
Plaats reactie