Zelfgemaakte achterwand

Hoe en wat omtrent de woonomgeving van je kevers
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

GogoAmigo schreef:Is de soort al bekend die er in gaat komen dan? :) En wat zijn de maten als ik vragen mag?
Op het oog lijkt het een zelfde terrarium als die ik heb gezien op de Vivariumbeurs, kan dat kloppen?
@GogoAmigo: waarschijnlijk gaat er binnenkort Mecynorhina torquata ugandensis in komen, die nu nog met Cetonia aurata samen zitten. De maten zijn 50x20x45, inderdaad een kopie van het terrarium dat op de Vivariumbeurs stond. Daar heb ik er nu dus twee van!
Cetonio schreef:Misschien leuk voor het aanbod op je site ;) ?
@Cetonio: hoezo, leuk voor het aanbod? Je bedoelt om terraria met zo'n achterwand aan te bieden? Weet je hoeveel werk het is, zo'n achterwand? De prijs wordt dan te hoog om te kunnen verkopen :D
Bovendien wil ik het hobby houden en niet puur voor de verkoop. Gelukkig heb ik ander werk waarmee ik mijn geld verdien. :lol:
GogoAmigo
L2
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 23 nov 2014, 06:44

Bericht door GogoAmigo »

Pim schreef: @Cetonio: hoezo, leuk voor het aanbod? Je bedoelt om terraria met zo'n achterwand aan te bieden? Weet je hoeveel werk het is, zo'n achterwand? De prijs wordt dan te hoog om te kunnen verkopen :D
Bovendien wil ik het hobby houden en niet puur voor de verkoop. Gelukkig heb ik ander werk waarmee ik mijn geld verdien. :lol:
Ooit met onze reptielenhobby ben ik op het (stomme) idee gekomen bakken te gaan verkopen met zelfgemaakte achterwand naar wens van de klant. Speciale wensen, héél veel tijd kwijt én rotzooi verder waren het gevolg...... Reden te laten weten aan iedereen dat ik er nooit meer aan begin voor een ander. Snap Cetonio wel want er zijn genoeg mensen die het niet kunnen ,of willen (wat ik natuurlijk snap :P ) en er bijv wel voor willen betalen. Het is en blijft altijd mooier als de ''standaard'' achterwanden in doorsnee bakken is mijn mening.

Ben erg benieuwd naar de vorderingen en natuurlijk het eindresultaat! :)
Keverliefhebber uit Wijchen
''Wat je geeft is wat je krijgt''
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Nou, de achterwand is bijna klaar. Nu nog drogen en dan hoop ik het terrarium te kunnen gaan inrichten. Hierbij waarschijnlijk de laatste foto voordat het ingericht wordt. Het zal denk ik ook op Vivarium gaan staan. Dan kunnen jullie het resultaat met eigen ogen zien.
Bijlagen
Bijna klaar
Bijna klaar
Cetonio
Parend imago
Berichten: 257
Lid geworden op: ma 01 sep 2014, 19:52

Bericht door Cetonio »

Ziet er mooi uit! Chapeau!
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

En net klaar met lampjes er in aanbrengen en inrichten. Er staan nu twee identieke terraria naast elkaar op mijn bureau, maar beide met een andere achterwand!
Bijlagen
image.jpg
image.jpg
GogoAmigo
L2
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 23 nov 2014, 06:44

Bericht door GogoAmigo »

Super, mooi geworden zeg.. :D Ben er jaloers op, ben nu toch wel gemotiveerd ook nog een bak te maken voor de kevers met achterwand.

(wel leuk toch foto's te zien hoor! Vivarium duurt nog zo lang ;) )
Keverliefhebber uit Wijchen
''Wat je geeft is wat je krijgt''
Cetonio
Parend imago
Berichten: 257
Lid geworden op: ma 01 sep 2014, 19:52

Bericht door Cetonio »

Echt heel leuk!
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Mooi gedaan Pim! Dat is toch wel de beste manier om een standaard terrarium om te toveren in een bijzonder terrarium. Ben je niet bang dat ze te dicht op de lamp gaan zitten bovenin?
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

bas schreef:Mooi gedaan Pim! Dat is toch wel de beste manier om een standaard terrarium om te toveren in een bijzonder terrarium. Ben je niet bang dat ze te dicht op de lamp gaan zitten bovenin?
Hoi Bas,
De linker lamp is een LED lamp, dus wat mij betreft mogen ze er heel dicht op gaan zitten. De rechter lamp is halogeen, zodat die er wat warmte in straalt.
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Ah kijk, zo ver had ik er nog niet over nagedacht. Het leek me al sterk dat je zoveel werk zou steken in een mooie bak waarin de kevers vervolgens gevaar zouden lopen. Knap staaltje knutselschap!
Plaats reactie