Nieuw op dit forum

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
dirk_foto
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 23:24

Nieuw op dit forum

Bericht door dirk_foto »

Hallo, ik ben Dirk uit Dilbeek (Belgie), 56 jaar jong.
Hoe en waarom ben ik hier verzeild geraakt ? Mijn hobby is fotografie, vooral macrofotografie, het liefst van al shoot ik insecten, extreme macrofotografie vind ik een enorme uitdaging :mrgreen:
Kortom, de insectenwereld fascineert me. Ik hoop via dit forum mensen te leren kennen die insecten kweken,'verkopen', zijn er beurzen waar insecten (levend of "geprepareerd" worden tentoongesteld,verhandeld ? misschien mag ik wel insecten foto's nemen bij leden van dit forum ?
Groetjes
Dirk
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Hoi Dirk, Welkom op het forum!

Het overgrote deel van de leden van dit forum kweekt inderdaad met kevers (of heeft dat in het verleden gedaan) en hoogstwaarschijnlijk heeft ook iedereen wel ergens een bak met geprepareerde kevers staan. Grote kans dus dat je wel bij iemand langs kan gaan om foto's te maken. Zelf heb ik 5 soorten in kweek en een aantal bakken/lijsten met opgezette kevers en vlinders (zo'n 300 stuks), maar ik woon aardig uit de buurt.

Zeker in België zijn er nog beurzen te vinden waar zowel levende als gedroogde insecten verhandeld worden. Zo ook in Antwerpen, wat aardig dichtbij voor je is.

Succes met de zoektocht!

P.s. Heb je misschien een website of iets dergelijks waar we je insectenfoto's kunnen bewonderen?
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Dag Dirk, welkom op het forum ! Zou je het niet interessant vinden om zelf insecten te houden/kweken ? Zoals Bas al zei, ben benieuwd naar je foto's !
Cetonio
Parend imago
Berichten: 257
Lid geworden op: ma 01 sep 2014, 19:52

Bericht door Cetonio »

Hoi Dirk,
Welkom op het forum.
Ik ben ook wel benieuwd naar je foto's.
Kol, Nicolai
andries
L2
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 28 feb 2011, 19:00

Bericht door andries »

Welkom!

Ik ben van Oost- Vlaanderen en ik heb momenteel 2 keversoorten.
-psg 195,270
-pachnoda marginata peregrina
-Archispirostreptus gigas
dirk_foto
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 23:24

Bericht door dirk_foto »

Hoi , ik ben niet echt een snelle forum beantwoorder, in feite, 't is de eerste keer dat ik op een forum ben :-) Beter laat dan nooit hé.
In bijlage wat recent macro werk (max 256kb is de grens hier, geen probleem :-) ) , Zo heb je direct een idee van wat ik wil doen.
Ik wil niet 'zomaar' macro fotografie van insecten maken, ik wil vooral de grootsheid, de schoonheid van deze onbekende kleine wereld weergeven. Hoe het kleine wereldje groots kan zijn. Een ode aan de natuur en de evolutie.

Ook geef ik wat links van mijn 'online' werk: Mijn Flickr pagina en mijn Skynet Blogje.
Flickr: https://www.flickr.com/photos/dirkwillems/ (ga daar naar recente albums , Album "de Vlieg" en "Langpootmug" komen aardig in de buurt van mijn extreme macro werk.
Skynet Blog: http://willems-dirk.skynetblogs.be/ --> daar is van alles te vinden, ook macro, maar ook landschap,poezie, straatfotografie etc, maar via 'Zoek' kan je veel macro werk terug vinden.



Geef gerust jullie ongezouten mening, tips en gezonde kritiek is welkom

Vriendelijke groetjes
Dirk
Bijlagen
Detail van een langpootmug snuit (rip), een focusstack van 93 foto's met 45µm diepte.
Detail van een langpootmug snuit (rip), een focusstack van 93 foto's met 45µm diepte.
een hommel (levend), gemaakt met een focusstack van 39 foto's
een hommel (levend), gemaakt met een focusstack van 39 foto's
Bladluizen op een rozenstengel
Bladluizen op een rozenstengel
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Je bent niets verplicht he ! Maar leuk dat je de stap gezet hebt ;-)
Je foto's zijn prachtig, heb al een hoop moois voorbij zien komen. Grappig ook die parende wantsen. Wist niet dat ze het kont aan kont deden.
Plaats reactie