Mijn naam is .......

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Rogert
Ei
Berichten: 6
Lid geworden op: za 23 nov 2013, 16:30

Mijn naam is .......

Bericht door Rogert »

Beste jij, mijn naam is Rogier.

Ik zal mij in het kort voorstellen: ik ben een dierenliefhebber puur sang! Zelf heb ik "niet veel voorkomende" vogels in de Avicultuur, kippen, poezen en uiteraard kevers. Ik kweek ook wasmotlarven als voedseldieren.

Ik ben momenteel in het bezit vande volgende soorten: Pachnoda marginata peregrina, Pachnoda fissipuncta aemula, Pachnoda sinuata spec., Chlorocala africana africana, Chlorocala africana oertzeni, Cetonia aurata, Mecynorhina polyphemus confluens en de Cyprolais hornimani. Welke ik stuk voor stuk erg mooi vind. Niet alleen de kleurcombinaties en vormen maar ook de larvenstadia.

Op de eerste keverbeurs van afgelopen zaterdag (23 nov. 2013) heb ik enkele mede liefhebbers ontmoet en veel geleerd over deze soorten. Ik heb hier ook wat soorten aangeschaft om een nog mooiere collectie te hebben.

Ik gebruik mijn kevers niet alleen voor de show maar de larven gebruik ik ook om op te voeren aan mijn vogels. Een deel kweek ik op voor de roulatie, een deel voor de verkoop en een deel voor voedseldieren. Mocht je larven over hebben dan houd ik mij altijd aanbevolen om ze over te nemen.

Ik sta altijd open om informatie tot mij te nemen maar ook om informatie te geven. Dus mocht je iets willen weten dan kan ik daar waar mogelijk je advies geven.
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hoi Rogier,

Welkom op het forum. Het was leuk om je weer te ontmoeten op de keverbeurs afgelopen zaterdag. Altijd leuk om met gelijkgestemden te praten over onze leuke hobby.

Je hebt wel een behoorlijke hoeveelheid dieren thuis. Je maakt me jaloers :D Gaaf dat je al zoveel kevers hebt en je jezelf er zo in verdiept.

Je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Veel plezier hier.

Pim
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ha Rogier ! Leuk dat je je toch hebt aangemeld op het forum ! Hartelijk welkom :-) Bedacht op aan het eind van de beurs dag dat we de cocon vraag nog niet hadden gesteld :-S Dus bij deze alsnog.. Hoe maakt een larf zijn cocon ? Als iemand het antwoord weet...

Groetjes die krullebol ;-)
Rogert
Ei
Berichten: 6
Lid geworden op: za 23 nov 2013, 16:30

Bericht door Rogert »

Hey Pim,

Dank je voor het welkom! Mijn collectie dieren valt nog mee, als ik echt los zou kunnen gaan dan ..........

Met de kevers ben ik erg blij! Ik kan niet wachten tot ik weer kevers heb, momenteel alleen heel veel larven!

Groet Rogier
Rogert
Ei
Berichten: 6
Lid geworden op: za 23 nov 2013, 16:30

Bericht door Rogert »

Hoi Krullenbol,

Leuk jou te ontmoeten! Je hebt me nog enthousiaster gemaakt voor de kevers. En wat valt er nog een hoop te leren over deze wonderschone beestjes!

Rest inderdaad de vraag hoe en keverlarve zijn of haar cocon maakt onder de grond, iemand een goede uitleg? Misschien bestaat er wel ergens een filmpje?

;-) Rogier
Plaats reactie