Kids & Kevers

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Seitje
Ei
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 06 mar 2013, 08:46

Kids & Kevers

Bericht door Seitje »

Hoi, ik ben Seitje en ik werk bij een buitenschoolse opvang voor kinderen van 4 -12 jaar. Mijn werk bestaat voornamelijk uit het aanbieden en begeleiden van activiteiten op het gebied van Natuur en Techniek. Nu heb ik het idee opgevat om samen met een clubje kinderen kevers te gaan houden/kweken. Ik heb zelf ooit, jaren geleden, kevers gekweekt en volgens mij is dat goed te doen in ons natuurlokaal. Andere huisdieren kunnen we niet houden i.v.m. met allergieën en veel kinderen zijn gek op "beestjes".
Ik heb me aangemeld op dit forum om meer info te zoeken over welke kevers, hoeveel, caresheets, en natuurlijk wie heeft er larven! Ik vrees alleen dat ik nog even geduld moet hebben met bestellen gezien de weersverwachting. :(
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hoi Seitje,

Welkom op het forum! Fantastisch dat je de kinderen wilt laten kennismaken met kevers. Daar zullen nog wel een aantal kever-enthousiasten uit voortkomen. Ik ben benieuwd naar wat je gaat kweken en hoe ze erop reageren. Je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Je kan hier veel info vinden, dus heel veel plezier hier.

Pim
Gebruikersavatar
Koen
Chalcosoma chiron
Berichten: 1200
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 08:08

Bericht door Koen »

Welkom.
Gebruikersavatar
Annette
L3
Berichten: 114
Lid geworden op: di 20 okt 2009, 11:11

Bericht door Annette »

Hoi Seitje,

Als je een terrarium hebt met lamp heb ik hier wat hyperactieve kevers voor je zitten. De buurkinderen hier zijn er helemaal gek op dus wie weet vinden de kinderen in de opvang het ook leuk...
Voordeel van de Cyprolais hornimani is dat ze de hele dag actief zijn en niet moeilijk te kweken.
Opsturen is niet nodig, afhalen kan ook.

Groetjes!
Mecynorhinella ugandensis, Mecynorhinella polyphemus confluens, Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Pachnoda aemula, Pachnoda sinuata flaviventris, Pachnoda marginata peregrina, Chlorocala africana africana, Chlorocala africana oertzeni,
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ha Seitje, een verlaat maar niet minder hartelijk welkom op het forum ! Wat leuk dat er aandacht voor natuur is bij de naschoolse opvang ! De kinderen zullen de kevers ongetwijfeld erg fascineren ! Erg leuk initiatief !
Plaats reactie