Mannelijke aanwinsten Mons

Stel je kevers voor, plaats foto's van je terraria en meer van dat soort zaken
Plaats reactie
phasmwave
Eupatoris grallicornis
Berichten: 347
Lid geworden op: do 12 aug 2010, 17:30

Mannelijke aanwinsten Mons

Bericht door phasmwave »

Eventjes mijn laatste mannelijke aanwinsten die ik in Mons kocht. Het is niet de bedoeling om er mee te kweken, wel om ze na hun dood op te spelden. Volgende maand is er een insectenfestival voor kinderen van 3-12 jaar in de Tuin van Kina in Gent, en ze hebben me gevraagd om er wat levend materiaal te showen. Uiteraard worden dit samen met H. dilatata de publiekstrekkers ;)

Xylotupes sumatrensis

Afbeelding

Dynastes hercules hercules

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Koen
Chalcosoma chiron
Berichten: 1200
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 08:08

Bericht door Koen »

Mooie kevers heb je bemachtigd ;)
Jammer dat je er niet mee gaat kweken.
Gebruikersavatar
tkpatric
L2
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 11 nov 2009, 10:29

Bericht door tkpatric »

Misschien dat ik (naast mijn kakkerlakken) later ook eens een kever-paartje ga houden, en daarom mijn vraag: bijten die niet? Het zien er nogal ferme uit!
Beauty lies in the eye of the beholder
phasmwave
Eupatoris grallicornis
Berichten: 347
Lid geworden op: do 12 aug 2010, 17:30

Bericht door phasmwave »

tkpatric schreef:Misschien dat ik (naast mijn kakkerlakken) later ook eens een kever-paartje ga houden, en daarom mijn vraag: bijten die niet? Het zien er nogal ferme uit!
Neen, maar ze hebben erg veel kracht in hun poten, en daar kunnen ze zich hard mee vastgrijpen (in je vel dus, redelijk pijnlijk soms ;) ). Bijten doen ze niet, maar ze zijn niet zo makkelijk van je hand te halen als kakkerlakken.

Mijn "Domino roaches" (Therea petiveriana) heb ik volgens je raadgevingen een mooi bakje gegeven. Hopelijk worden ze snel volwassen, dan zijn ze erg mooi. ;)
Plaats reactie