Niet voortplanten

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Plaats reactie
jimmy
L2
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 11 jan 2012, 15:04

Niet voortplanten

Bericht door jimmy »

mijn Chlorocala africana africana planten zich niet voort (ik zie het niet :roll: ) weet iemand waar dat aan kan liggen
Gebruikersavatar
Koen
Chalcosoma chiron
Berichten: 1200
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 08:08

Bericht door Koen »

Heb je iets meer informatie zoals temperatuur, grond ed. Paren ze niet of leggen ze geen eieren?
jimmy
L2
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 11 jan 2012, 15:04

Bericht door jimmy »

het is 22 graden en ik heb gewoon grond uit het bos gehaald ik weet niet of ze eitjes hebben gelegd en ik zie ze ook niet paren :oops:
Barbara
L3
Berichten: 141
Lid geworden op: za 25 sep 2010, 11:28

Bericht door Barbara »

Hallo Jimmy,

Zo te lezen de juiste temperatuur en het juiste substraat.

Met kevers moet je ontzettend veel geduld hebben. Ook bijvoorbeeld om een paring mee te maken. Een keverdame heeft namelijk meestal maar 1 paring nodig voor al haar eitjes. Na die paring zal ze veel van de tijd onder de grond zitten om eieren te leggen en maar af en toe boven komen om te eten.
Dus zullen de kevers die je boven de grond ziet zitten mannen zijn -> geen paringen.

Als je het zekere voor het onzekere wilt nemen, dan kan het een gebrek aan licht zijn. Veel rozenkevers hebben voldoende licht nodig om actief te worden = paren.
Dus als je nog geen lampje boven het terrarium hebt, overdag een klein lampje (max. 25 Watt, liefst minder vanwege de warmteontwikkeling) boven je terrarium.

Ook heel belangrijk: alles zo veel mogelijk met rust laten. Kevers wel regelmatig van vers voer voorzien en ervoor zorgen dat het substraat niet helemaal uitdroogt. Maar verder handen er van af. Gewoon wachten tot alle kevers dood zijn en pas een week of 4 nadat de laatste dood is gegaan het substraat doorzoeken naar larven.

Succes
Chlorocala africana, africana, Eudicella euthalia bertherandi, E. gralli aeleri, E. gralli hubini, Mecynorhina torquata ugandensis
jimmy
L2
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 11 jan 2012, 15:04

Bericht door jimmy »

oke bedankt ik merk ook dat er de laatste tijd minder kevers boven de grond zijn
jimmy
L2
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 11 jan 2012, 15:04

Bericht door jimmy »

eindelijk zitten mijn kevers te paren :D en volgens mij steken ze elkaar aan :lol:
amando
Ei
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 30 mar 2012, 14:18

Bericht door amando »

jimmy schreef:eindelijk zitten mijn kevers te paren :D en volgens mij steken ze elkaar aan :lol:

I LIKE !
Plaats reactie