lampje

Hoe en wat omtrent de woonomgeving van je kevers
Plaats reactie
yannick Pieters
L1
Berichten: 20
Lid geworden op: do 12 jan 2012, 20:35

lampje

Bericht door yannick Pieters »

pardon, na "vraagje"zou ik graag een goedkoop lampje aanschaffen,
maar welke lamp zou ik best nemen?
De enige eisen zijn:klein en goedkoop.
Wel liefst in België ;)

hartelijk dank
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Hoi Yannik, de grootte en sterkte van een lamp hangen een beetje af van de grote van je bak en de manier waarop geventileerd wordt. Zelf heb ik bakken waarin het te snel te warm wordt. Ik heb daarom een LED-lamp GU10 met 21 leds van de Blokker erin hangen. Kost wat maar levert geen warmte op en wel licht. De bijhorende fitting kun je vaak in de bouwmarkt of bij een terrariumhandel vinden.
Wil wat meer warmte dan kun je er ook een hallogeen spotje van 25 watt in hangen. Vaak is het het beste om een beetje te testen en de temperatuur in je bakken te meten.
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
yannick Pieters
L1
Berichten: 20
Lid geworden op: do 12 jan 2012, 20:35

Bericht door yannick Pieters »

Mijn terra is 30x30x30 en het deksel is van gaas,
eigenlijk wilde ik graag een warmtelamp,want het staat op een lichte,maar niet zo warme plaats.
pvweert
L2
Berichten: 80
Lid geworden op: za 06 aug 2011, 23:03

Bericht door pvweert »

gewoon spotlampje, kleine fitting erboven hangen/?25 of 40 watt, waarschijnlijk 25 watt voldoende. Echte warmtelampen worden veel te heet voor zo`n klein bakje.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ik heb in diverse bakken in de zomer/warmere periode 8 watt lampjes hangen. Zo is er altijd licht, niet teveel warmte en geen achterlijk hoog verbruik. :mrgreen:
yannick Pieters
L1
Berichten: 20
Lid geworden op: do 12 jan 2012, 20:35

Bericht door yannick Pieters »

Oke, waar verkopen ze dat, in de brico plan-it ?
erwin&sonja
L3
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 05 jan 2011, 15:09

Bericht door erwin&sonja »

geregeld zijn er bruikbare spotgoedkope lampen en lampen-houders te vinden in de ACTION
Plaats reactie