Golofa porteri

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
ossenkamp
L2
Berichten: 51
Lid geworden op: do 27 mei 2010, 20:51

Golofa porteri

Bericht door ossenkamp »

Heeft iemand ervaring met deze soort? Hebben de larven iets speciaals nodig, of kan gewoon de algemene caresheet aangehouden worden.
Ik heb nog nooit iemand ontmoet die zo dom was dat ik niets van hem/haar kon leren.
bert68
L3
Berichten: 124
Lid geworden op: zo 28 nov 2010, 16:21

Bericht door bert68 »

ja ikke, heb nu 5 soorten zitten, meer hout en fijner substraat voor eiafzetting.

zijn niet de simpelste voor de kweek, maar eens je ze geeft wat ze nodig hebben, zeer de moeite waard
ossenkamp
L2
Berichten: 51
Lid geworden op: do 27 mei 2010, 20:51

Bericht door ossenkamp »

Bedankt voor je antwoord Bert. Ik heb 2 koppels L3 larven, ik hoop dat het wat gaar worden.
5 soorten.. Indrukwekkend!
Ik heb nog nooit iemand ontmoet die zo dom was dat ik niets van hem/haar kon leren.
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Ik heb zelf G. porteri zitten, en voorlopig ziet het ernaar uit dat ze geen speciale eisen nodig hebben, maar inderdaad wat meer hout behoeven dan de meer conventionele Dynastidae soorten (zoals Bert dus zegt).

Bij mij groeien de larven van deze soort alvast goed bij een 60/40 hout/humussubstraat (één man zit nu aan de 45 g, wat blijkbaar reeds vrij mooi is als kweekresultaat voor deze soort).

Mvg,
Tom
Harald
Golofa porteri
Berichten: 645
Lid geworden op: do 17 sep 2009, 19:28

Bericht door Harald »

veel ruimte om te verpoppen.
de dunne hoorns buigen erg snel als ze ook maar een beetje weerstand krijgen
Stichting Artisklas Haarlem
http://artisklas-haarlem.nl
de kleinste officiële dierentuin van Nederland
bert68
L3
Berichten: 124
Lid geworden op: zo 28 nov 2010, 16:21

Bericht door bert68 »

mijn porteri zijn nu hun cocoons aan het maken heb er 12 in de grootste ikea bak zitten, dus hoop op ruimte genoeg voor de hoorns.

maar tom kom jij toevallig naar zwolle, heb hier een koppel G. eacus of G. pelagon zitten, wil larve meenemen naar zwolle.
dus moet wel de goede naam hebben, zijn achterste kop hoorn is niet perfect en heb ze van edwin, met beschrijving Golofa sp.

helaas heeft kelvy haar lader van het fototoestel te goed weggelegd dus de foto heb ik maar het toestel is leeg en kan hem nu niet plaatsen.

heb zeer veel nakomelingen ervan en wil de mensen wel de juiste naam erbij leveren, dus mocht jij naar zwolle komen neem ik het mannetje mee.

zit hem nu geregeld te bekijken, denk het ene moment zeker te zijn, maar twijfel en twee of meer zien meer als 1.
bert68
L3
Berichten: 124
Lid geworden op: zo 28 nov 2010, 16:21

Bericht door bert68 »

Afbeelding
Afbeelding

hopelijk een beetje goed te zien, ikzelf gok op Golofa pelagon
Harald
Golofa porteri
Berichten: 645
Lid geworden op: do 17 sep 2009, 19:28

Bericht door Harald »

Heb je niets in een groter formaat
hier is niet veel uit te halen
Stichting Artisklas Haarlem
http://artisklas-haarlem.nl
de kleinste officiële dierentuin van Nederland
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ik geef ze naast veel hout elke 1,5 maand 3 kattenbrokjes per larf (heb ze 1 per bak). M'n man is al verpopt, kan hem goed volgen door het venster :-) De dames zitten nog druk in pop...
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Zijderupsen zijn ook ideaal ja, van die bambooscheuten wist ik niet.
Plaats reactie