Voldoende substraat?

Hoe en wat omtrent de woonomgeving van je kevers
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

:lol:
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Hallo Sher,

Jouw substraat ziet er geschikt uit (mits het deels fijnmalen, toch zeker opdat er eieren zouden gelegd worden), maar op het eerste zicht lijkt het mij zeer vochtig (te vochtig zelfs). Misschien droog je het best wat op. Voor rozenkeverlarven (Pachnoda sp., Chlorocala sp., Eudicella sp. e.d.) kan je zelfs een klein deel potgrond aan de humus toevoegen (om misschien het vocht ietwat te minderen).
Sher
L1
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Bericht door Sher »

Ik heb op het moment mijn huis feestelijk ingericht met bakken substraat op en naast de radiator. Ik ben van plan om de boel eerst te laten drogen. Daarna wil ik het fijn maken en dan met wat water (niet te veel) lekker laten sudderen, in afwachting van de beurs in februari. :mrgreen:
Sher
L1
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Bericht door Sher »

Ik ben flink aan het zwoegen geweest en de bak is geloof ik nog niet helemaal vol genoeg, maar voorlopig heb ik een beetje substraat. De vochtigheid is geloof ik ook goed nu. :mrgreen:
Wat vinden jullie er van?
Afbeelding
kelvy

Bericht door kelvy »

ziet er goed uit

komt zeker goed, nog 3 weekjes en het is zwolle, heeft de kleine nog geduld

grt

kelvy en bert
Sher
L1
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Bericht door Sher »

Ik heb de aanstaande keverhouder even gevraagd. Hij laat melden dat hij nog wel drie weken geduld heeft, maar dat zijn geduld over vier weken op is. Vertraging is onacceptabel. :lol:

Hij heeft trouwens nog geprobeerd klasgenootjes warm te laten lopen, maar dat is mislukt. Volgens hem verloren ze hun belangstelling, zodra ze doorkregen dat zijn nieuwe huisdieren niet knuffelbaar zouden zijn. :mrgreen:
aatjebanaantje
L1
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 14 aug 2011, 22:40

Bericht door aatjebanaantje »

Zeer mooie bak, zeker met die foto van een boom op de achtergrond. Zelf gebruik ik turfstrooisel als substraat. Dit geeft zeer goede kweekresultaten bij men pachnodas en de larven eten zich rond met de turf. Je kunt best wel turf nemen zonder toegevoegde stoffen.
0.0.+-50 Pachnoda marginata peregrina
?.?.? Eudicella smithi
0.0.+-30 Zoophobus morio
0.0.10 Pachnoda aemula
0.0.6 Eudicella gralli hubini
0.0.10 Chlorocala africana oertzeni
Plaats reactie