Nieuw op het forum

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
robbertvantil
Ei
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 11 dec 2011, 21:28

Nieuw op het forum

Bericht door robbertvantil »

Hallo,
Ik ben Robbert van Til, 25 jaar en kom uit Hummelo. Zelf heb ik al een geruime tijd wandelende takken in div soorten en reuzenslakken. Vandaag in Houten op de beurs 6 larven van de Mecynorhina polyphemus confluens gekocht. Ik hoop hier meer informatie te vinden over het houden van deze erg mooie dieren! Ben bang dat deze hobby nog wel wordt uitgebreid na het zien van de andere kevers op de beurs vandaag.
Groetjes,
Robbert
simonvdr
Imago
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 05 dec 2011, 18:12

Bericht door simonvdr »

Welkom
psg 1,Psg 5,psg 9,Psg 270,Baardagaam,Pachnoda marginata peregrina,Morio,
Eudicella euthalia bertherandi
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Hallo Robbert en een heel hartelijk welkom ! Ha ha nou je slaat de spijker op zn kop... Het blijft vast niet bij 1 soort nee :-) Als je eenmaal met het kever virus besmet raakt dan blijft het niet bij 1 soort ;-)
Ik wens je veel plezier van je larven/kevers en op het forum ! Je hebt nu ook toegang tot het gehele forum.
jeroen
Dynastes neptunes
Berichten: 309
Lid geworden op: zo 05 jun 2011, 19:09

Bericht door jeroen »

welkom Robbert
Gebruikersavatar
Koen
Chalcosoma chiron
Berichten: 1200
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 08:08

Bericht door Koen »

welkom
robbertvantil
Ei
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 11 dec 2011, 21:28

Bericht door robbertvantil »

Vandaag de nieuwe bak voor de 7 larven (hadden er 6 moeten zijn;)) in orde gemaakt. Het is een bak van 70*70*40 met een kurken achterwand, spotje er in en een bosgrond/blad laag geworden van +- 20 cm. Paar kattenbrokjes en een stukje komkommer er op gelegd. Nu hopen dat ze het naar hun zin hebben.

1 larf is L2 en de andere 6 zijn L3.
Barbara
L3
Berichten: 141
Lid geworden op: za 25 sep 2010, 11:28

Bericht door Barbara »

Allereerst, welkom op het forum.

Zo, zo die larven hebben een heel penthouse tot hun beschikking, lekker veel ruimte straks om te verpoppen!

Als de temperatuur van de kamer waar ze staan 's nachts niet onder de 18 graden komt, zou ik het spotje overdag gewoon uitlaten. De larven hebben het licht niet nodig en het droogt het substraat onnodig uit.

Als ze de kattebrokjes met rust laten, graaf ze dan in, tot ongeveer bij de bodem. De larven hebben de neiging om onderin te blijven zitten.

Zeg Robbert,
Heb je ze misschien gekocht van een vrouw met hond onder de tafel en 2 reuzekevers in een terra? :lol:
Ik kan nl. niet tellen :ugeek:
Als niet, ben ik gerustgesteld, dan zijn er meer mensen op deze wereld die dat niet kunnen.
Chlorocala africana, africana, Eudicella euthalia bertherandi, E. gralli aeleri, E. gralli hubini, Mecynorhina torquata ugandensis
robbertvantil
Ei
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 11 dec 2011, 21:28

Bericht door robbertvantil »

Ja dat klopt;) hahaha leuk je hier weer te treffen. Heb je nog tips voor me?

De kamer waar de bak staat is meestal tussen de 20 en 23 graden maar nooit kouder dan dat.

Ps koop nu wel vaker larven bij je:p hoop dat er vaker 1 of 2 extra in zitten;).
Plaats reactie