Vivarium 18-19 November 2017

Alles over Vivarium 2017, waar het forum weer zal staan met een mooie stand en wellicht een nog groter Insectenplein!
Twan1985
Ei
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 03 nov 2017, 17:03

Bericht door Twan1985 »

Ik hoop zaterdag wat mooie kevers/larven te vinden voor de hobby opnieuw op te starten na 12jaar 😅
Tot zaterdag dus!
Grts Anton
Gebruikersavatar
Mirkku
Cryptolaemus montrouzieri
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 12:06

Bericht door Mirkku »

Ik begin zondag met kevers (whoohoo!) maar kan wat andere insecten meenemen naar de beurs:

een aantal nimfen van Myronides sp. Peleng (psg 343)
een hoop nimfen van Carausius Morosus (gewone, indische wandelende tak, psg 1)

eitjes van
Myronides sp. Peleng (psg 343)
Carausius Morosus (gewone, indische wandelende tak, psg 1)
Tirachoidea Biceps (white stripe) (psg 203)
Live, Larf, Love
Saskia1982
L1
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 09 dec 2016, 22:56

Bericht door Saskia1982 »

Beetje last minute..
Maar als er interesse is kan ik zaterdag nimfen mee nemen van PSG 195 - Sungaya Inexpectata en PSG 23 - Euricanta Calcarata (Twee robuuste maar simpele wandelende takken soorten). Ik hoef er niets voor te hebben, wandelende takken zorgen vanzelf voor kweek overschot ;)
Verder ga ik ook naar Houten op 26 november.
Trotse bezitter van:
- Mecynorrhina torquata ugandensis
Mr.B
Megasoma elephas elephas
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 18:14

Bericht door Mr.B »

Wat heeft het Coleoptera forum weer een prachtige stand op de beurs. Complimenten!
Suzanne
L2
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 22 nov 2015, 16:48

Bericht door Suzanne »

Vandaag weer genoten van een mooie stand met mooie soorten te bewonderen.
Morgen weer terug :D Weer wegdromen bij de mooie hercules o.a
https://www.facebook.com/hoelagirl
Sander
Ei
Berichten: 8
Lid geworden op: di 17 jul 2012, 01:19

Bericht door Sander »

Na een aantal jaren weer terug op Vivarium geweest, dit keer niet als bezoeker maar met 4,5 uur slaap op de teller achter een stand. Wat hebben de standhouders uit dit forum er een prachtige presentatie op behoorlijk wat meters weten neer te zetten!

Omdat ik zelf werkzaam ben bij de Blue-Lagoon, had ik helaas maar amper tijd bij jullie stands weten door te brengen, doch in de korte gesprekken weer wat kennis rijker geworden (met name van Mark), gezichten achter namen van het forum gezien en weer wat soorten en materialen rijker:

- Dynastes tityus van Mark
- Cyprolais aurata van Bas
- Eilegsubsstraat, gedroogde zijderups poeder en jellycups van Pim

Morgen ben ik er zelf niet maar ik wens de standhouders van hier veel plezier en succes en hopelijk tot snel!
Saskia1982
L1
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 09 dec 2016, 22:56

Bericht door Saskia1982 »

Gek hoe geld op zo'n dag zomaar lijkt te verdampen.. :roll:

Cyprolais Aurata larven gescoord, wat versterking voor mijn groep chlorocala africana africana, zijderupspoeder, waterplanten, garnalen en wat vissen en aquariumspullen. Oja en nog wat simpele dola's gevonden, waarom ook niet :lol:
Ik heb zeker nog een paar keer sterk gedacht om wat van de duurdere keversoorten te kopen, maar bij twijfel toch eerst even een jaartje ervaring opdoen met mijn wat makkelijkere kevertjes ;) Helaas geen chlorocala africana oertzeni gevonden, dus die staan nog steeds boven aan mijn wenslijstje.. Misschien dat ik volgende week in Houten ook nog wel wat leuks tegen ga komen.
Trotse bezitter van:
- Mecynorrhina torquata ugandensis
MatthijsB
L3
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 15:44

Bericht door MatthijsB »

Na jaren gestopt te zijn met de hobby i.v.m. school kwamen de keverkriebels uiteindelijk toch weer opborrelen en dit gevoel werd alleen maar versterkt tijdens de beurs.
Zo heb ik van Bas 10 Chlorocala africana africana larven en 8 MTU larven gekocht (beide soorten L3).
Ik vond het enorm leuk om alle verhalen, kweekervaringen, tips e.d. te horen :D .

Mijn complimenten naar de standhouders; jullie hebben jullie zelf wederom overtroffen!
Laatst gewijzigd door MatthijsB op za 07 apr 2018, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Momenteel in het bezit van:
Pachnoda marginata peregrina (L3, imago's)
Chlorocala africana africana (L1, imago's)
Mecynorrhina torquata ugandensis (L2, L3)
Gebruikersavatar
Mirkku
Cryptolaemus montrouzieri
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 12:06

Bericht door Mirkku »

Ik vond het ook leuk om Bas, Pim en nog wat andere mensen achter de stand te ontmoeten. Over mijn aanwinsten ga ik wel een topic maken, dan kan ik daar ook leuk bijhouden hoe het gaat! Ik vond het in elk geval een super geslaagde dag en ben er ook niet voor niks van 11 tot 16 geweest!
Live, Larf, Love
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Nou, voor ons zit de beurs er weer op, na vier intensieve dagen, twee dagen opbouw en twee dagen beurs. Het was voor ons erg geslaagd. We zullen hier nog heel lang van blijven nagenieten. Mijn gezin heeft mij enorm gesteund de afgelopen weken en het enorm goed gedragen dat ik zo intensief met de beurs bezig was. Hulde aan deze kanjers!!!

Heel veel bezoekers zijn bij de stand komen kijken en waren enorm geïnteresseerd. Heel gaaf dat zoveel forumleden ook weer langsgekomen zijn. Heel leuk om jullie weer te zien.

Tot onze stomme verbazing hebben we dan ook nog de prijs voor de beste vereningingsstand gewonnen!

Dit alles doordat de organisatie de stand enorm waardeerde en het enthousiasme van de mensen achter de stand aanstekelijk vonden. Dit alles was dus mogelijk door de enorme inzet van Bas, Nicolai, Ewoud en Tale. Mannen, bedankt voor jullie hulp; zonder jullie was dit niet mogelijk geweest! Ook niet te vergeten de stand van Tom, Linde en Mark. Zij hebben ook weer wat moois neergezet met behoorlijk wat aanbod. Elke keer weer een feest als zij er zijn. Een fantastische aanvulling op de de forumstand.

En niet te vergeten, de stand was nog mooier dan vorig jaar door de tomeloze inzet van Ruby. Zonder haar inzet hadden we dit nooit kunnen bereiken. Alle ideeën die zij heeft en uitvoert, plus dat ze zoveel van de aankleding van de stand voor haar rekening neemt maakt dat de stand er weer zo fantastisch uitgezien heeft. Het is een voorrecht om de stand met haar te mogen organiseren en opzetten. Enorm bedankt, meid! Complimenten aan jou!!!!

Hopelijk hebben jullie ook allemaal genoten van de mooie beurs.

Wat ons betreft kunnen we niet wachten tot volgend jaar!
Plaats reactie