Eigen "beurs" organiseren

Alles over de eerste keverbeurs in Nederland

Zou jij naar een bijeenkomst/kleine beurs voor kevers gaan?

Ja zeker, dat lijkt me fantastisch en ik ga daar zeker naar toe
18
69%
Geweldig initiatief, en ik wil graag meehelpen met organiseren
6
23%
Nee hoor, ik heb geen interesse in een keverbeurs
2
8%
Nou, geen idee of ik daar zin in heb
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 26

reptimike
L2
Berichten: 62
Lid geworden op: do 17 jun 2010, 21:45

Bericht door reptimike »

Ik treed eigenlijk een beetje Jimmy bij waarom geen insecten beurs ervan maken waar weliswaar
een specialiteit van kevers aan gekoppeld is
En dit zeker ook uitspelen op reclame, affiche's e.d.
Henri
L1
Berichten: 38
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 21:16

Bericht door Henri »

Misschien is een "meeting" waar eventueel geruild kan worden een goed begin?

Dicronorhina derbyana oberthuri
Eudicella trilineata interruptefasciata
Mecynorhina polyphemus confluens
Mecynorhinella ugandensis
Pachnoda sinuata flaviventris
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

jimmy schreef:wrm doen we dan niet een insecten beurs met wandelende taken/blad bidsprinkhaan, kevers enzo
Is ook een goed idee. Eerst wil ik weten of er überhaupt animo voor iets dergelijks is. Bij voldoende animo kunnen we gaan kijken hoe we het met z'n allen precies willen invullen. Lijkt me de handigste volgorde.
Gebruikersavatar
Sharon
Parend imago
Berichten: 278
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 15:38

Bericht door Sharon »

Tjah voor je zelf iets op poten hebt weten te zitten ben je ook snel een jaar verder ;) Dus dan is vivarium eigenlijk niet super lang wachten
Cyprolais aurata
Cyprolais hornimani
Pachnoda aemula
Pachnoda marginata peregrina
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Henri schreef:Misschien is een "meeting" waar eventueel geruild kan worden een goed begin?
Inderdaad, een meeting/ruilbeurs is ook een goed idee. Daarom staat er ook "bijeenkomst/kleine beurs" bij de poll. De vorm is nu nog niet het grootste issue, wel of we iets met elkaar als keverhobbyisten willen doen.
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Sharon schreef:Tjah voor je zelf iets op poten hebt weten te zitten ben je ook snel een jaar verder ;) Dus dan is vivarium eigenlijk niet super lang wachten
Nou, volgens mij kan het heel snel gaan als we het niet zo groots willen aanpakken met z'n allen. Zoiets als de spinnenbeurs in Harmelen is, denk ik, vrij snel georganiseerd, toch?
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Ik denk dat de beste meest levensvatbare vorm een insectenbeurs (in de soort van Harmelen) met meeting erbij is. Dus forumleden kunnen gewoon hun tafel inrichten met wat zij hebben en ruilen / verkopen. En ja ik ben wel geintresseerd om te helpen organiseren.
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
jeroen
Dynastes neptunes
Berichten: 309
Lid geworden op: zo 05 jun 2011, 19:09

Bericht door jeroen »

een kleine bijeenkomst/insectenruilbeurs lijkt me wel leuk, ik kom zeker
zou het misschien mogenlijk zijn om ook een soort wedstrijdje te houden met verschillende categorieën zoals bijvoorbeeld mooiste rozenkever, mooiste neushoorkever, mooiste vliegend hert, ... met dan een kleine prijs of certificaat ofzo om het toch wat speciaal te maken?
jimmy
L2
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 11 jan 2012, 15:04

Bericht door jimmy »

als we wel een insecten beurs doen kunnen andere mensen dat toch ook vermelden op andere forums(voor insecten ) dan zijn we met wat meer mensen en dan kan je ook meer zien.
dit lijk mij leuker maar ik snap dat mensen het bij een kleine kever beurs willen houden
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Als het een meeting of beurs met andere insecten wordt betekent dat veel meer tijd en planning dan dat het in eigen beheer wordt gedaan denk ik. Zeker voor een eerste keer lijkt me belangrijk het overzichtelijk en behapbaar te houden. Zo kan het ook op korte termijn worden gedaan ;)
Plaats reactie