Beauchene stijl miljoenpoot

Alles over het prepareren van kevers
Plaats reactie
Gebruikersavatar
LindaK
L1
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 12:15

Beauchene stijl miljoenpoot

Bericht door LindaK »

https://www.instagram.com/p/CL1-ZAIpJDX ... _copy_link
De foto is echt bagger, in het filmpje kun je het zonder glas veel beter zien.

Ik vond mijn coromus vittatus in stukjes terug in mijn bak, terwijl ik hem 2 dagen daarvoor nog zag eten.
De pissenbedden in de bak hadden hem zomaar uitgehold.
Echt interresant om te zien dat het exoskelet eigenlijk helemaal uit gewrichten bestaat. Dus dat wou ik blijven kunnen zien.

Het is een experiment, trial and error. En het was echt een bitch om te maken, elk segmentje op precies de juiste positie vast blijven houden tot de lijm droog is... nu nog een leuke standaard maken voor erbij.
Bijlagen
155259229_3754321024602970_7284421909412276929_n.jpg
155259229_3754321024602970_7284421909412276929_n.jpg (58.19 KiB) 4378 keer bekeken
Gebruikersavatar
Koejj90
Imago
Berichten: 203
Lid geworden op: di 24 nov 2015, 17:14

Bericht door Koejj90 »

Mooi resultaat
Helico
Chrysina gloriosa
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 jan 2021, 20:49

Bericht door Helico »

Ziet er leuk uit. Ooit ook zo iets meegemaakt, toen ik dit las, moest ik aan mijn miljoenpoten denken...

Het was denk ik 38 jaar geleden, internet had je toen nog niet. Je had in die tijd in Engeland een bedrijf die levende insecten etc. leverden aan dierentuinen, scholen, laboratoriums en aan particulieren. Je kreeg elke maand een overzicht toegestuurd met de post, van wat ze allemaal hadden. Ik had me aangemeld, zo doende kreeg ik deze post.
In die tijd was alles wildvang, maar je kon wel de leukste en gekste insecten bestellen, tenminste die ze die maand hadden (gevangen). Het was niet goedkoop. In die tijd bestelde ik wandelende takken, vlinders, slakken, miljoenpoten, bidsprinkhanen.
Zodoende ook een paar miljoenpoten...had er twee gekocht (Archispirostreptus gigas) maar helaas gingen ze ook vrij snel dood.
Ook in de grond en in stukjes.
Helico.
Laatst gewijzigd door Helico op wo 03 mar 2021, 08:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
LindaK
L1
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 12:15

Bericht door LindaK »

Archispirostreptus gigas heb ik ook gehad, die hebben het heel lang goed gedaan. Maar op een gegeven moment was het toch over.
1 heb ik in het zout gedaan om te proberen hem te bewaren, maar dat ging heel erg hard stinken.
Ik denk dat daar gewoon teveel vocht in zit, Ik kon het niet oven mn hart verkrijgen om hem in stukjes te breken om te kijken hoe hij gebouwt was (bad scientist :lol: )
Maar deze platte miljoenpoten zijn ook wel erg mooi om te zien.
Ik heb vandeweek al weer een aantal andere soorten bestelt, want ik miste ze nu al.
Plaats reactie