Kabinet

Alles over het prepareren van kevers
Plaats reactie
Joris
L2
Berichten: 77
Lid geworden op: do 04 jul 2019, 23:24

Kabinet

Bericht door Joris »

Hoi lui,

Ik heb een tijdje geleden een kabinet gekocht om geprepareerde insecten in te bewaren. Ik heb een Nederlandse winkel gekozen desondanks ik in Engeland woon. Blijkt het toch niet Nederlands te zijn...

De papieren die bij het pakket zaten geven aan dat het kabinet uit Tsjechië (Ento Sphinx) komt, waar schijnbaar hetzelfde kabinet bijna €500 (!) goedkoper is...

Voelt goed :(
Joris
L2
Berichten: 77
Lid geworden op: do 04 jul 2019, 23:24

Bericht door Joris »

Correctie, die prijs was zonder de lades. Met lades is het verschil nogsteeds €350.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Dat is een boel geld zeg! Daar kun je aardig wat beestjes voor prepareren. Maar nu natuurlijk de vraag... Fotooooooo :mrgreen:
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Hoi Joris,

Grote kans dat het Nederlandse bedrijf (Vermandel?) ze gewoon opkoopt bij de groothandel in Tsjechië om door te verkopen. Dat is op zich niets nieuws en zo gaat het met heel veel producten. Ik kan me echter voorstellen dat het vervelend is als jij in Nederland een product besteld voor een hoge prijs en zij vervolgens voor jou een bestelling plaatsen in Tsjechië voor beduidend minder geld en het alsnog direct wordt opgestuurd. Dan had je dat net zo goed zelf kunnen doen.

Zoals je je wellicht kan voorstellen zijn er tegenwoordig niet heel veel bedrijven die entomologische materialen maken en verkopen, wat dat betreft is het niet onlogisch dat ze veelal van dezelfde bron komen. Je zou kunnen kijken wat je kwijt gaat zijn aan het terugsturen en het opnieuw bestellen in Tsjechië, maar ik verwacht dat dit ook niet goedkoop zal zijn. Balen! Maar wel gaaf dat je nu een mooie kast hebt om je insecten in te bewaren!
Joris
L2
Berichten: 77
Lid geworden op: do 04 jul 2019, 23:24

Bericht door Joris »

Ik moest gewoon even mopperen. Het helpt ook niet dat ze het deden klinken alsof het wel in Nederland geproduceerd werd (“De timmerman heeft je order opgenomen in zijn werkschema.”). Als ik dat geweten had, had ik even doorgespaard en een iets mooiere hier gekocht van Watkins & Doncaster.

Maargoed, het is een prima kast en hij doet wat hij moet doen en dat is ‘t belangrijkste. Kan nu even geen foto maken maar zal ik nog uploaden!
Joris
L2
Berichten: 77
Lid geworden op: do 04 jul 2019, 23:24

Bericht door Joris »

Het kabinet. Moet nog bedenken hoe ik het wil organiseren maar dat komt wel goed.
Bijlagen
66557D09-76CD-42F4-9083-DB6CDB962579.jpeg
66557D09-76CD-42F4-9083-DB6CDB962579.jpeg (105.33 KiB) 5334 keer bekeken
Plaats reactie