roofmijten bij keverkweek

Alles over onderwerpen die schadelijk zijn voor de kweek van kevers
erwin&sonja
L3
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 05 jan 2011, 15:09

roofmijten bij keverkweek

Bericht door erwin&sonja »

de roofmijten DUTCHY'S genoemd,die bloedmijten eten,en daar dan ook voor gekocht worden ,door de reptielen houders,om de terrariums vrij te maken van bloedmijt
deze zeer nuttige beestjes overleven in sommige terrariums met een woestijn of half woestijn biotoop niet lang(of niet lang genoeg om alle bloedmijten op te eten)
wijzelf zetten deze dutchy's vier maal per jaar preventief uit in de terrariumkamers,en zouden ze graag een langer en nuttig leven willen geven
deze dutchy's verkiezen dezelfde omstandigheden als leefomgeving als de rozenkever
kunnen deze dan ook niet samen met de rozenkever in de kever terrariums??
zou dit nadelige gevolgen kunnen hebben voor de kevers en of larven?

is er al iemand die dit al uitprobeerde?

groetjes
erwin&sonja
kistgeit
L1
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 17 jan 2010, 19:23

Bericht door kistgeit »

Nee hoor dit levert geen problemen op en wordt door zeer veel kwekers reeds gedaan ;)
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

erwin&sonja
L3
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 05 jan 2011, 15:09

Bericht door erwin&sonja »

bedank voor het antwoord, daar kan ik wat mee

zit dan wel nog met een andere vraag over de Dutchy's
deze eten bloedmijt, maar om deze roofmijt te kweken, kan je toch geen bloedmijten kweken om de ouderdieren te voederen
wat eet een roofmijt nog,zodat wanneer ze geen bloedmijten vinden, deze niet sterven van de honger??

vind hier maar nergens iets van terug

dank bij voorbaat
erwin&sonja
erwin&sonja
L3
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 05 jan 2011, 15:09

Bericht door erwin&sonja »

niemand een idee??
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Ik heb er ook wel eens aan gedacht om de roofmijten te kweken, maar zo vaak koop ik ze niet en dan loont het de moeite niet. Ik ben ze ook tegengekomen in de bladeren die ik uit het bos haal, dus daar zitten ze al in. Als je het echt wilt weten zou je contact kunnen opnemen met Refona, die ze kweken.
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Ik weet niet goed hoe roofmijten in kweek kunnen gehouden, tenzij je ze steeds voorziet van bloedmijten (die zich slechts in grote aantallen manifesteren bij overvloed aan voedsel).
Ik zou zeggen, hou desnoods een doos apart met wat dutchy's in substraat aangevoerd met overrijp fruit, zodanig dat bloedmijten steeds groeien in het substraat en de dutchy's hierop kunnen predateren.
erwin&sonja
L3
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 05 jan 2011, 15:09

Bericht door erwin&sonja »

het is dan ook niet de bedoeling om de roofmijten zelf te gaan kweken,want voor wat deze kosten is het de moeite niet

het gaat erom dat ik deze roofmijten hier meestal preventief inzet,en deze vlug uitsterven als ze geen bloedmijten vinden
wanneer ze te eten hebben zouden deze langer kunnen leven,en ons dan ook langer door hun diensten kunnen beschermen

hebben hier nu 10.000 roofmijten en eitjes ervan uitgezet in de keverterrariums,en hopen dat ze nu iets langer blijven leven dan in de woestijn terrariums van de baardagamen(geen nood,heb ze zelf niet moeten tellen,ze zaten geteld in een flesje :lol: )

dank voor de antwoorden

groetjes
erwin&sonja
Gebruikersavatar
Sam
Megasoma actaeon
Berichten: 426
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 20:23

Bericht door Sam »

Waarom zou je ze langer in leven willen houden als bijna alle bloedmijten al weg zijn. En je wilt blijkbaar ook niet kweken dus zie ik het nut niet van ze nog meer bloedmijt te geven.
erwin&sonja
L3
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 05 jan 2011, 15:09

Bericht door erwin&sonja »

bijna alle bloedmijten weg is niet voldoende
alle bloedmijten moeten weg zijn is de bedoeling

de bedoeling is dat ze ongeveer 3 a 4 maand zouden blijven leven,en zo het jaar rond een bescherming vormen
als je ze kan voederen,heb je een permanente bescherming in huis,vandaar
Plaats reactie