Dorcus titanus sumatra

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
ossenkamp
L2
Berichten: 51
Lid geworden op: do 27 mei 2010, 20:51

Bericht door ossenkamp »

Bedankt voor de informatie Bahamut en Harald :)

Nee, niets van informatie gekregen, ik had ook niet de indruk dat de verkoper zoveel
van kevers wist. Hij zij dat ze nog wel zouden groeien.. Jah, vast en zeker als imago:roll:

Het mannetje is wel flink groter dan het vrouwtje, weet niet of dat een probleem kan zijn?
Ik heb nog nooit iemand ontmoet die zo dom was dat ik niets van hem/haar kon leren.
Gebruikersavatar
Sam
Megasoma actaeon
Berichten: 426
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 20:23

Bericht door Sam »

Voor zover ik weet is dat normaal bij hertkevers.
Ik vind het wel vreemd dat hij die heeft kunnen opkweken, terwijl hij niet weet dat een imago niet meer groeit. :roll:
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Foto foto foto :D
Harald
Golofa porteri
Berichten: 645
Lid geworden op: do 17 sep 2009, 19:28

Bericht door Harald »

vooral de soorten die uit Indonesië komen, zijn meestal afkomstig van import.
er zijn maar weinig mensen die doorlopend met aziatische soorten kweken en dan vaak nog enkel met Xylotrupes, Chalcosoma of Trypoxylus.
Stichting Artisklas Haarlem
http://artisklas-haarlem.nl
de kleinste officiële dierentuin van Nederland
Gebruikersavatar
Sam
Megasoma actaeon
Berichten: 426
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 20:23

Bericht door Sam »

Harald schreef:vooral de soorten die uit Indonesië komen, zijn meestal afkomstig van import.
er zijn maar weinig mensen die doorlopend met aziatische soorten kweken en dan vaak nog enkel met Xylotrupes, Chalcosoma of Trypoxylus.
Ah dat verklaart. :D
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

In mijn opinie had hij wel kweekinformatie mogen meegeven...
Bij Lucanidae is het mannetje in de meeste gevallen veel groter dan het vrouwtje (bij Dorcus titanus is dit 100 - 110 mm t.o.v. 40-50 mm).
Harald
Golofa porteri
Berichten: 645
Lid geworden op: do 17 sep 2009, 19:28

Bericht door Harald »

Bahamut schreef:In mijn opinie had hij wel kweekinformatie mogen meegeven...
Bij Lucanidae is het mannetje in de meeste gevallen veel groter dan het vrouwtje (bij Dorcus titanus is dit 100 - 110 mm t.o.v. 40-50 mm).
bij iemand die verteld dat de imago nog wel zal groeien kan je niet echt voor kweekinformatie terecht ;)
Stichting Artisklas Haarlem
http://artisklas-haarlem.nl
de kleinste officiële dierentuin van Nederland
bert68
L3
Berichten: 124
Lid geworden op: zo 28 nov 2010, 16:21

Bericht door bert68 »

denk dat je bij zo´n soort mensen, nooit wat moet kopen, draait op een nare ervaring uit denk ik.
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Ik dacht net hetzelfde. Ik vind niet echt dat iemand kevers moet verkopen als hij of zij er niets van afweet.
ossenkamp
L2
Berichten: 51
Lid geworden op: do 27 mei 2010, 20:51

Bericht door ossenkamp »

Tsjah, dat heb ik me nu ook gerealiseerd.. Maar het was een koopje, en dacht dat hij wel wist waar hij over sprak. Tot hij erover begon dat ze nog zouden groeien ;)

Hij vertelde wel dat ze van een Duitse kweker afkomstig waren, ik weet niet of die ze geïmporteerd heeft..

Ze hebben in ieder geval wel heel interessant gedrag, en ik zal binnenkort eens wat
foto's maken ;)
Ik heb nog nooit iemand ontmoet die zo dom was dat ik niets van hem/haar kon leren.
Plaats reactie