visvoer in larvengrond?

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Noor
L2
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 12 jan 2011, 09:37

Bericht door Noor »

Naar mijn weten nemen de voedingswaarden van alle brokvoeders 2 maanden na openen van de zak langzaam af :) Althans, ik heb al een aardige poos carnivoren en dit is wat ik sinds jaren weet.

Ik weet niet precies wat de essentie is van kattenbrokken aan larven voeren, maar als dat gaat om de dierlijke eitwitten/vleesgehalte, kun je beter geen supermarktmeuk nemen want daar zit geen fatsoenlijk vlees in 8-)

Zelf heb ik wel Orijen in huis, misschien meng ik er daarvan ook maar een paar door de grond dan.. :)
bert68
L3
Berichten: 124
Lid geworden op: zo 28 nov 2010, 16:21

Bericht door bert68 »

als je Pachnoda`s en chloracala gaat houden zou ik dat niet doen, die hebben trouwens genoeg aan blad en hout.
die soorten kun je best wat appel en komkommer bij geven.
alle kevers trouwens hebben in principe genoeg aan hout en blad.
Noor
L2
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 12 jan 2011, 09:37

Bericht door Noor »

Oké, dankje :)
Ik begreep dat de larven van deze 2 soorten dan weer alleen blad eten, en geen hout? (Sorry voor de offtopic)
bert68
L3
Berichten: 124
Lid geworden op: zo 28 nov 2010, 16:21

Bericht door bert68 »

deze soorten eten ook hout (bij mij toch) wel in mindere mate.
een advies van mijn kant geef zoveel verschillende soorten blad en hout als je kan.
hoe meer je erin stopt hoe beter je de natuur evenaart. ze eten zelf wel wat ze lekker vinden.
bij mij doen ze het vooral goed op acazia, beuk, eik en plataan.
komkommer zijn ze verzot op.
plus ik had gelezen dat je bang was voor mijt, ik gebruik sinds kort dutchy's (roofmijt) en dat probleem is nu bij mij nu ook opgelost.
Noor
L2
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 12 jan 2011, 09:37

Bericht door Noor »

Eik en plataan staan sowieso bij mijn ouders in de tuin dus kan ik zo blad van meenemen :)
Beuken staan bij hen vlakbij in grote getalen.

Kun je blad ook 'inslaan' en bewaren, of eten ze het niet als het blad droog wordt? Want dan zet ik gewoon een vuilniszak blad in de schuur :P

En die dutchy's las ik al eerder over; hoe kom je aan die beestjes?
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Noor,

Blad kan je erg goed 'inslaan' en droog bewaren. Als je het aan de larven gaat geven moet je het wel licht sproeien, want droog eten ze het niet echt.

Dutchy's kan je bestellen bij Refona (http://www.refona.nl). Wellicht hebben ze ook een "dealer" bij jou in de buurt. Er zit er een in Drachten. Anders wordt het via internet bestellen.

Groeten,

Pim
Plaats reactie