Het grote kleine vragen topic

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
P2debie
L2
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 08 nov 2020, 22:48

Bericht door P2debie »

Hohoho rustaagh, ik zeg alleen logischerwijs wat ik denk dat helico met onnatuurlijk bedoel.

Al moet ik zeggen dat als je kijkt naar de bijv tuinen van particulieren waar in mest en kalk gestrooit word net zo onnatuurlijk als als flakesoil.
You feel me?

Het klopt dat sommige bossen zijn aangelegd door de mens, dus is het een niet door de natuur aangelegd bos, maar wel de natuur dat de natuur is dat zich bezig houdt met zichzelf, waarbij de mens zich soms bemoeit met wat er gebeurd met dat bos.


Ik zeg overigens niet dat ik dit een slechte manier vind om kevers te kweken.
Dit doen we ook met kippen die niet gewoon door het bos lopen om vervolgens door ons opgegeten te worden.
Die krijgen ook speciaal voer en speciale hokken etc.
Dat is gewoon hoe de mens is die nieuwe manieren vind om op een betere (voor de mens) manier dieren te kweken/fokken.

Nog maals ik judge jou en andere kwekers niet.
Ik vind flakesoil een goed alternatief voor het grootschalig kweken, maar ik kweek liever met substraat dat ik uit de natuur haal en zo kan gebruiken zonder het te bewerken zoals flakesoil.
Somewhere over the rainbow
Rainbow stag beetles fly
And the dreams that you dreamed of
the dreams that you dare to
Oh why, oh why can't I?
P2debie
L2
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 08 nov 2020, 22:48

Bericht door P2debie »

Dat natuurlijke bossen deel kan je skippen want daar klopt niks van🤣
Somewhere over the rainbow
Rainbow stag beetles fly
And the dreams that you dreamed of
the dreams that you dare to
Oh why, oh why can't I?
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

P2debie schreef: do 16 sep 2021, 22:26Ik vind flakesoil een goed alternatief voor het grootschalig kweken, maar ik kweek liever met substraat dat ik uit de natuur haal en zo kan gebruiken zonder het te bewerken zoals flakesoil.
Dat is dus jouw voorkeur en dat is prima.
Ik gebruik regelmatig een mix van flake soil en blad en/of witrothout voor mijn (kleinschalige) kweken.
Ieder zijn/haar voorkeur dus.
P2debie
L2
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 08 nov 2020, 22:48

Bericht door P2debie »

Ik heb geprobeer flake te maken handmatig maar dat kost zooo veel tijd.. ik wou namelijk ook een mix maken voor de luciandea's die ik heb.
Zelfs een electrische trommel gemaakt die niet meer draaide door het gewicht😓
Somewhere over the rainbow
Rainbow stag beetles fly
And the dreams that you dreamed of
the dreams that you dare to
Oh why, oh why can't I?
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

P2debie schreef: vr 17 sep 2021, 06:36 Ik heb geprobeer flake te maken handmatig maar dat kost zooo veel tijd..
Dat ben ik helemaal met je eens. Ik heb me ook verkeken op de tijd die er in gaat zitten. Blad halen kost mij over het algemeen veel minder tijd.

Bij mij gaf het de doorslag dat ik een voorraadje voor de winter kan aanleggen voor het geval de larven veel eten. Ik heb wel eens in december zonder substraat (blad) gezeten en dat wil ik niet meer.
P2debie
L2
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 08 nov 2020, 22:48

Bericht door P2debie »

Nee precies, momenteel gebruik ik meer hout dan blad dus heb ik aan mijn voorraad van 60l voldoende.
Ik voeg zelf geen blad toe aan de luciandea's, is dat wel beter of maakt dat niet zo uit?
Somewhere over the rainbow
Rainbow stag beetles fly
And the dreams that you dreamed of
the dreams that you dare to
Oh why, oh why can't I?
Helico
Chrysina gloriosa
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 jan 2021, 20:49

Bericht door Helico »

Toch leuk dat Pim aangelegde bossen onnatuurlijk vind, echte bossen bestaan volgens mij niet meer in Nederland. Of ze zijn zo klein qua oppervlakte en zal in de toekomst nog kleiner worden denk ik. We leven in een steeds kleiner wordende wereld, denk maar aan het klimaat probleem, water overlast, bosbranden, etc.
En het gaat steeds sneller. Denk ook niet dat de mensheid het zal kunnen tegenhouden...we zijn veel te laat.

Dus dat beetje aan bossen die we in Nederland hebben, is leuk maar is te verwaarlozen op wereld niveau.
Er komen ook steeds meer mensen bij in Nederland, dus boeren kunnen opstappen, onder het mom van stikstof problemen, en hoppa zet er maar weer een wijk op. Mensen moeten ergens wonen...

Geen boeren meer, geen vlees, geen graan etc. etc.
We hebben straks alleen gekweekt - en vegetarische vlees, dus we gaan toch de toekomst tegemoet.
Ach, Mars klinkt steeds leuker in mijn oren...

Kinderen weten nu al niet meer hoe het zit met eieren, melk, boter.... komt uit de fabriek.
Over 50 jaar, moet je in Nederland je je met een bootje je eigen voortbewegen. Niet dat dat niet leuk kan zijn, je kan dan voor je huis of van je huis vissen... Worden we toch allemaal vissers....
Zomaar een gedachte...
En als over 50 jaar iemand deze forum zit te napluizen, nee ik ben er dan niet meer.
Dan hoop ik dat Pim voor nageslacht heb gezorgd, dan kunnen die de kar weer voorttrekken...
En hopelijk een reactie kunnen geven...
P2debie
L2
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 08 nov 2020, 22:48

Bericht door P2debie »

Hahaha nounou je kan ook een bericht aanmaken voor het hebben over wereld problemen?👌

Ik zeg altijd zolang de mens blijft leven, sterft deze aarde langzaam af.

Maar laten we het hebben over bloemetjes en kevers;)

En nee ik probeer met al mijn berichten niet zo snel mogelijk een bijnaam onder mijn huidige gebruikersnaam te verdienen😅
Somewhere over the rainbow
Rainbow stag beetles fly
And the dreams that you dreamed of
the dreams that you dare to
Oh why, oh why can't I?
P2debie
L2
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 08 nov 2020, 22:48

Bericht door P2debie »

Hoewel ik al wel weet welke bijnaam ik zou willen!!
Somewhere over the rainbow
Rainbow stag beetles fly
And the dreams that you dreamed of
the dreams that you dare to
Oh why, oh why can't I?
Helico
Chrysina gloriosa
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 jan 2021, 20:49

Bericht door Helico »

Welke bijnaam dan?
Plaats reactie