importeren van buiten de EU

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Ewan schreef: wo 13 mei 2020, 23:52 (Ik lees mee, maar kan ik hieruit halen dat je het beste binnen Nederland/Europa kan bestellen?)
Je moet uiteraard zelf weten wat je doet, maar in principe is het natuurlijk zo dat hoe verder het pakket moet reizen, hoe meer obstakels er kunnen zijn. Denk aan onvoorzichtig omgaan met het pakket, depots waar je pakket niet wordt vrijgegeven of kan verdwijnen, gevaarlijke temperaturen voor de dieren etc.
Ik heb zelf ooit een keer iets verstuurd naar Indonesië en dat pakket is niet vrijgegeven op het depot daar. God mag weten waarom. Ik baal er nog steeds van.
🪲 Beetlegems 🪲
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

lous77 schreef: do 14 mei 2020, 00:25Ik heb zelf ooit een keer iets verstuurd naar Indonesië en dat pakket is niet vrijgegeven op het depot daar. God mag weten waarom.
God weet wel waarom, namelijk dat levende dieren niet zomaar met de post verstuurd mogen worden.
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

:twisted:
Bijlagen
Screenshot_20200514_074227_com.android.chrome.jpg
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

Nog even een kleine toevoeging op de het toelaten tot Nederland is geen probleem en dat mag,
Nederland zou de soort dan wel kunnen toelaten maar er zijn verschillende landen waar het verlaten weer niet mag, tenzij daar weer extra kosten voor betaald worden.
Zat net op FB nog een verhaal over dat gene te lezen.
Kan het helaas niet hier heen kopieren, is alleen zichtbaar voor vrienden.
Maar komt er hier in het kort op neer,
€65 aan kevers en portokosten (40€ +25€)
Exportkosten douane €75,00 en deze worden verhaald op ontvanger.
Niet betalen is niet ontvangen.
Omdat er regelmatig zonder afzender word verstuurd.
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Pim schreef: do 14 mei 2020, 07:35
lous77 schreef: do 14 mei 2020, 00:25Ik heb zelf ooit een keer iets verstuurd naar Indonesië en dat pakket is niet vrijgegeven op het depot daar. God mag weten waarom.
God weet wel waarom, namelijk dat levende dieren niet zomaar met de post verstuurd mogen worden.
Nouja, dat zal waarschijnlijk de reden geweest zijn, maar ik bedoel daarmee dat ik of de ontvanger er niets meer over heeft gehoord. Geen melding bij track & trace, geen bericht, niets. Ik begin er niet meer aan in ieder geval.
🪲 Beetlegems 🪲
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Maurice, waar gaat jouw bericht van chronopost over?
marts_insects
L1
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 09 sep 2019, 20:01

Bericht door marts_insects »

Ze zijn hier momenteel echt niet te krijgen of tegen belachelijke prijzen (€25 per paar). Ik ben niet op zoek naar een aantal kevers maar echt naar een wat groter aantal. Kameroen haal ik ze niet vandaan want daar komen ze niet voor ;)
Instagram: marts_insects

Kevers
Pachnoda marginata peregrina
Pachnoda fissipuncta
Pachnoda marginata aurantia
Pachnoda sinuata
Chlorocala africana oertzeni
Stephanorrhina guttata guttata
Chlorocala africana africana*

*Heb ik gehad
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Wacht het gewoon even af. Er komen vanzelf wel weer larven beschikbaar bij iemand in Nederland of België 👍
🪲 Beetlegems 🪲
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Blijft altijd een moeilijke afweging om ze van ver te laten komen. Hoe makkelijk/moeilijk is het soort hier verkrijgbaar, het prijsverschil, is doorgekweekt of wildvang en hoe groot is het risico dat ze niet (levend) aankomen. Ik heb ze vanuit verschillende landen / continenten laten verzenden maar het was altijd heel stressvol. Ik kon pas weer ontspannen als de doos open ging en de beestjes alive and kicking eruit kwamen.
Plaats reactie