Xylotrupes gideon .......

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Alfred van Hemert
Ei
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 05 feb 2020, 20:31

Bericht door Alfred van Hemert »

Ik had naar een week gekeken en kon nog niks vinden. Wel eet het mannetje best veel. Maar ook in de avond geen vrouwen te zien al hoor je ze wel door de kweek bak kruipen. Ben nieuw met dit soort dus zie het wel.. En anders wachten tot me baby larfjes groot zijn.
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Je zou over een maand eens voorzichtig kunnen checken of je iets vindt in het substraat. Ik zou ze tot die tijd gewoon lekker met rust laten 😊👍
🪲 Beetlegems 🪲
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

Gewoon over een maand weer ff kijken.
Als je dan de box doorzoekt kun je de man altijd nog even voorstellen aan de dames in een kleinere bak.
Dames even bij een stuk banaan zetten als ze eten de man erbij plaatsen. (achter)
Als je paring hebt waargenomen dame terug in kweekbox en man bij andere dame plaatsen
Alfred van Hemert
Ei
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 05 feb 2020, 20:31

Bericht door Alfred van Hemert »

Ze zitten met zen 3 in een in een kweek box. Nu zag ik de man helemaal met jelly kuipje en al weg gezakt zitten dus ik graaf het kuipje op 80cc. En dit kwam er mee. Is het belangrijk dat de dames echt apart zitten.
Bijlagen
IMG-20200305-WA0000.jpeg
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Alfred van Hemert schreef: do 05 mar 2020, 11:23 Ze zitten met zen 3 in een in een kweek box. Nu zag ik de man helemaal met jelly kuipje en al weg gezakt zitten dus ik graaf het kuipje op 80cc. En dit kwam er mee. Is het belangrijk dat de dames echt apart zitten.
Ja, Xylotrupes mannen zijn erg dwingend als het gaat om paargedrag, dus vrouwtjes krijgen anders amper rust om hun eitjes te leggen.
Als je ziet dat er gepaard is, dan gewoon apart zetten.
🪲 Beetlegems 🪲
Alfred van Hemert
Ei
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 05 feb 2020, 20:31

Bericht door Alfred van Hemert »

Ze zijn al klaar moet ik ze allebei nu apart zetten weet nu niet welke van de 2 het is
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Ja, doe maar. Dikke kans dat er met allebei de vrouwtjes al een keer gepaard is.
🪲 Beetlegems 🪲
Alfred van Hemert
Ei
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 05 feb 2020, 20:31

Bericht door Alfred van Hemert »

Heb er een aparte gezet. En idd 5 eitjes gevond in het oude substraat. Volgende week moet er in beide bakken eitjes zijn. Zo niet mag de man nog eens op bezoek
Plaats reactie