een schoendoos

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rhino
Pop
Berichten: 166
Lid geworden op: do 14 jan 2010, 07:04

een schoendoos

Bericht door rhino »

Wel, ik denk dat dit een rare vraag is. Een vriend van mij heeft gevraagd of je een larf in een schoendoos
kunt zetten, ik dacht eerst van niet maar ik zou het beter eens aan jullie vragen.
mvg Denver
Geduld hebben is een schone zaak.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Denk dat het niet zo practisch is omdat het vocht uit het substraat in het karton trekt. Daardoor zal het waarschijnlijk te snel uitdrogen en je doos uit elkaar vallen of gaan schimmelen. Ook heb je kans dat de larf zich door de doos heen eet...
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Ik sluit me bij Hansje Pansje aan. Misschien zou het kunnen als je er een plastic vuilniszak in niet, maar dan nog is de kans groot dat de larf zich er doorheen eet. (waardoor hij ook nog eens plastic binnenkrijgt wat vast niet bevorderlijk voor hem is)
Een volgende stap zou zijn om iets van stevig plastic erin te zetten, maar dan ben je aangekomen op een punt waar je net zo goed gewoon een plastic bak kan gebruiken. :D
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Inderdaad een heel rare vraag. Maar zoals men steeds zegt: domme vragen bestaan niet. ;)
Een schoendoos gaat dus absoluut niet. Zelfs niet met plastic erond. Plastic bak, of misschien glas, maar daar heb ik niet veel ervaring mee...
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ben ik toch heel nieusgierig vanwaar de schoenendoos ? Mag zn moeder het soms niet weten ?!?
Plaats reactie