Wie kent deze grote aanbieder?

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Wie kent deze grote aanbieder?

Bericht door Pim »

Zoals de titel al zegt, wie kent deze aanbieder van een enorm assortiment? Ik ken Henk niet, maar dat verklaart natuurlijk niet alles. Hopelijk kent een van jullie hem. Ik ben benieuwd.
https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... evers.html
Mr.B
Megasoma elephas elephas
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 18:14

Bericht door Mr.B »

Ik heb hem ook al voorbij zien komen en was zeker ook benieuwd naar jullie ervaringen.
Zijn aanbod is op z'n minst indrukwekkend te noemen!
Dus wie oh wie kent deze mysterieuze Henk....? ;)
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Ik heb het idee dat Henk voornamelijk Duits georienteerd is. Al eerder dan op Marktplaats zag ik zijn advertentie op het Duitse forum. Ik verwacht dat Tom hem wel kent...?

Aardige man overigens, ik had een bod gedaan op een aantal larven dat hij netjes afsloeg
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Arietuur schreef: wo 10 mei 2017, 17:27Aardige man overigens, ik had een bod gedaan op een aantal larven dat hij netjes afsloeg
Waarom sloeg hij dat netjes af? Had je geen redelijke prijs geboden dan?
Mr.B
Megasoma elephas elephas
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 18:14

Bericht door Mr.B »

Ik moet inderdaad wel zeggen dat hij flink aan de prijs zit...
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

tja... ik bood ongeveer 1/3e van de vraagprijs. Dat is wat ik er voor over heb, en aangezien ik verwacht dat hij ze voor de genoemde prijs nooit kwijt zal raken dacht ik; niet geschoten is altijd mis :mrgreen:
Mr.B
Megasoma elephas elephas
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 18:14

Bericht door Mr.B »

Goed geschoten hoor Arthur! :lol:
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Wel heel vreemd; ik zie de aanbieding niet meer op het Duits forum staan (of ik kijk erover, dat kan ook).

Ik ken Henk helemaal niet en op het Duits forum zag ik dat hij hoogstens in totaal 16 ingaves had geplaatst...

Iemand die een dergelijk groot aanbod aanbiedt op Marktplaats of eendert welk ander "2de hands / ruil / Ebay-achtig" platform zonder officiële website/blog noch enige referenties zou ik toch niet vertrouwen; zeker ook omdat alle foto's die hij erbij geplaatst heeft zomaar lukraak van het internet zijn genomen...

De prijzen zijn trouwens ook erg hoog, reeds op het niveau van The Pet Factory. Ik ben er ook haast zeker van dat Henk deze zelf niet kweekt, maar mogelijk heeft overgenomen van een andere kweker / groothandelaar etc..

Tenzij je over genoeg financiële middelen beschikt zou ik het eventueel wagen om met hem een transactie te doen, maar zelf zou ik er niet bij kopen. Of op zijn minst vragen hoe men een bepaalde soort kweekt en wachten op zijn antwoord + herkomst larven/kevers navragen en kijken hoe hij reageert.

Mvg,
Tom
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Ik zat inderdaad gister ook te kijken en hij heeft zijn advertentie van het Duitse forum afgehaald. Het viel mij ook al op dat de foto's duidelijk geen eigen foto's waren... Ik kan me nog herinneren dat hij op het duitse forum een verhaal bij het aanbod had geschreven waarin hij zei dat hij door omstandigheden een groot deel van zijn verzameling weg moest doen. De hoge prijzen verklaarde hij door te noemen dat hij er zeker van wil zijn dat ze een goed onderkomen krijgen.
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Ik zie dat hij in 2015 nog dit bericht postte:

Hello everyone,
I'm looking for larvae of Dynastes Hercules Hercules and/or goliathus goliathus.
I have max. €60,- to spend on it (so shipping costs included).
How many larvae could you give me for that??

If it's needed, I can also give you around 10 eudicella woermani woermani L3 Larvae.
Thanks in advance!

Kind regards,
Henk

Heel frapant :mrgreen:
Plaats reactie